۴ نکته درباره عینک طبی کودکان.

۴ نکته درباره عینک طبی کودکان

امور مشتریان عینک نور

1398/07/25_12:22

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

۴ نکته درباره عینک طبی کودکان

معمولا بچه هایی که به استفاده از عینک طبی در مدرسه و سرکلاس درس نیاز دارند، به ۲ گروه مختلف تقسیم می شوند؛ بچه هایی که والدین آنها تا پیش از رفتن به مدرسه، ضعیف بودن چشمشان را تشخیص نداده اند و برای سنجش بینایی، بنابه هر دلیلی، به پایگاه های سنجش هم مراجعه نکرده اند. این بچه ها معمولا بعد از برگشتن از مدرسه، چشم هایی خسته و گاهی قرمز دارند...

در مواردی هم معلم متوجه می شود آنها به خوبی قادر به دیدن نوشته های روی تخته کلاس یا کتاب درسی شان نیستند و موضوع را با والدین دانش آموزان در میان می گذارند.

گروه دوم، بچه هایی هستند که ضعیف بودن چشم آنها پیش از رفتن به مدرسه با روش های مختلفی تشخیص داده شده است و در حال استفاده از عینک هستند. در هر ۲ گروه این بچه ها، استفاده از عینک هنگام رفتن به مدرسه و نشستن سرکلاس درس، ضروری است. البته دامنه ضعیف بودن چشم و نوع استفاده از عینک در بچه ها کاملا متفاوت است. یعنی امکان دارد شماره عینک برخی بچه ها ۵/۰ یا ۷۵/۰ باشد و شماره عینک برخی دیگرشان به ۴ و ۵ هم برسد. اینکه شماره عینک فرزند شما چند باشد و چشمان او چقدر ضعیف باشند، موضوع بحث ما نیست، موضوع ما یادآوری نکته هایی است که رعایت آنها در مورد بچه هایی که مجبورند با عینک سرکلاس درس حاضر بشوند، ضروری است:

۱. معلم فرزندتان را در جریان بگذارید

گاهی شماره عینک بچه ها چندان زیاد نیست و فقط هنگام مطالعه، نوشتن تکالیف خود یا تماشای تلویزیون به استفاده از عینک نیاز دارند. متاسفانه برخی بچه ها به خاطر بازیگوشی و حواس پرتی یا به دلیل خجالت کشیدن از سایر همکلاسی های خود، سرکلاس درس از عینک استفاده نمی کنند و این کار، فشار بیشتری به چشم های آنها وارد می کند. به همین دلیل به والدین این بچه ها توصیه می شود حتما معلم فرزند خود را در جریان لزوم استفاده از عینک برای او قرار بدهند و از معلم بخواهند فرزندشان را به هر ترتیبی که می تواند، مشتاق به استفاده از عینک سرکلاس درس کند. بچه هایی هم که شماره عینکشان بالاست، در معرض تنبلی و انحراف چشم قرار دارند و به همین دلیل، والدین آنها باید راضی و قانعشان کنند که برای حفظ سلامت چشم ها، حتما عینک خود را هم در مدرسه و سرکلاس و هم خارج از محیط مدرسه، همیشه به چشم داشته باشند. توجه به استفاده از عینک به وسیله این بچه ها برای والدین و معلم آنها کاملا ضروری و لازم است.

۲. عدسی عینک بچه ها شیشه ای نباشد

با توجه به ساختار ظریف صورت و ساختار حساس بینی بچه ها، استفاده از عینک های شیشه ای سنگین و قدیمی را برای آنها به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم. استفاده از این عینک ها به دلیل ۲ مشکل بزرگی که برای بچه ها ایجاد می کنند، توصیه نمی شود؛ مشکل اول اینکه معمولا بچه ها در مدرسه، جنب وجوش زیادی دارند و ممکن است در اثر بازی و دویدن، زمین بخورند یا در معرض ضربه های ناگهانی به صورتشان قرار بگیرند. حالا اگر عینک آنها شیشه ای باشد، امکان شکستن شیشه و ایجاد بریدگی های ریز و درشت در صورت و آسیب دیدن چشم بچه ها به وجود می آید.

مشکل دوم هم، سنگین بودن شیشه است که این سنگینی، بچه ها را اذیت و از عینک گریزان می کند. با این حساب، بهتر است عینک هایی با عدسی پلاستیکی یا همان تلقی به جای عینک های شیشه ای برای بچه ها انتخاب کنید.

متاسفانه مردم ما فکر می کنند که عینک های تلقی یا پلاستیکی، عینک های بی کیفیتی هستند در صورتی که اگر شما آنها را از مراکز معتبر خریداری کنید، بسیار بهتر، بادوام تر و سبک تر از عینک های شیشه ای (به خصوص برای بچه ها) هستند و مشکلات عینک های شیشه ای را برای بچه ها ایجاد نمی کنند.

۳. قاب عینک بچه ها فلزی نباشد

بهتر است برای بچه ها عینک هایی با قاب های فلزی تهیه نکنید. این قاب ها سنگین هستند و بچه ها هم آنها را چندان نمی پسندند. در حال حاضر، قاب های پلاستیکی سبک با جنس های بسیار باکیفیت و مرغوبی در بازار هستند که می توانند گزینه بهتری برای عینک بچه ها باشند.

یکی از بارزترین ویژگی های این قاب ها هم، ضدحساسیت بودن آنهاست. یعنی پوست لطیف بچه ها در اثر تماس با آنها دچار حساسیت پوستی نمی شود. ضمن اینکه تنوع در رنگ و مدل قاب های پلاستیکی باعث می شود هر بچه ای با هر نوع سلیقه ای، راضی و خوشحال از عینک فروشی برگردد و از عینکی که خریده، ابراز رضایت بکند.

۴. عینک را با آب نشویید

متاسفانه خیلی از بچه ها خودشان اهمیت چندانی به تمیز یا کثیف بودن شیشه عینکشان نمی دهند بنابراین ممکن است عینک آنها به حدی در اثر دستمالی کردن کثیف شده باشد که بچه برای مطالعه یا دیدن تخته کلاس، مجبور شود فشار زیادی به ماهیچه های چشم خود وارد کند. به همین دلیل به والدین عزیز توصیه می شود هر روز عینک بچه ها را از نظر تمیز یا کثیف بودن شیشه، جلوی نور بگیرند و آن را بررسی کنند.

اگر شیشه عینک بچه ها کثیف بود و شفافیت کافی را نداشت، حتما آن را فقط با دستمال مخصوصی که دارد، تمیز کنید. استفاده از دستمال کاغذی یا شستن عینک بچه ها با آب به هیچ وجه توصیه نمی شود چون کلر آب های شهری می تواند با برجا گذاشتن تاثیر منفی بر شیشه یا تلق عینک، باعث کدر شدن آن شود.

بد نیست بدانید که پلاستیک های فشرده عدسی عینک به کلر آب حساسیت بیشتری دارند و در اثر تماس با آن، سریع تر آسیب می بینند. در نهایت اینکه اگر بچه ها مدام عینک خود را برمی دارند و می گذارند یا مدام آن را در مدرسه جا می گذارند، بهتر است بندهای رنگی و فانتزی برای آنها بخرید و تشویقشان کنید عینک خود را با بند به گردنشان بیندازند.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید