استفاده از لنز طبی.

استفاده از لنز طبی

امور مشتریان عینک نور

1398/06/30_21:36

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

استفاده از لنز :

رعایت اصول صحیح استفاده از لنزها امری ضروری بوده زیرا در صورت استفاده نادرست از لنزها سبب آسیب و عفونت های چشمی می شود.

استحمام با لنز به دلیل آب و مواد شوینده موجب کاهش رطوبت داخل چشم شده و در نتیجه باعث می شود لنز محکم به قرنیه بچسبد بنابراین توصیه می شود افراد از استحمام با لنز بپرهیزنند و به هیچ وجه با لنز داخل استخر نروند.

 

 

هرگز با لنز به داخل استخر نروید

نباید به مدت طولانی از لنزها استفاده کرد و شب ها به هنگام خوابیدن باید لنزها را از چشم برداشت زیرا لنزها می توانند مانع از اکسیژن رسانی به قرنیه چشم شوند و استفاده طولانی مدت از لنزها سبب ایجاد انواع عفونت ها در چشم خواهد شد.

 

 

 

قرمزی چشم و عفونت

 

عفونت چشم با استفاده نادرست از لنز

در مناطق دارای آب و هوای خشک و هوای آلوده نباید با لنز خوابید چرا این عمل موجب زخم قرنیه می شود. هر وسیله بهداشتی که به نحو صحیح استفاده نشود باعث ایجاد عفونت می شود، در صورتی که اگر از لنز نیز به درستی استفاده نشود موجب عفونت و کوری چشم خواهد شد.

 

 

 

استفاده درست از لنز

افرادی که از لنز استفاده می کنند دقت لازم را داشته باشند که لنزشان دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد. بعضا برخی افراد به دلیل ارزان قیمت تر بودن این نوع از لنزها اقدام به خرید آنها می کنند که خود موجب به خطر انداختن سلامتی شان می شود.

لنزها باید در ظرف مخصوصی نگهداری شوند و نیز محلول خاصی برای شستشوی آن ها بکار می رود که باید براساس دستورات پزشک از آن ها استفاده کرد.

 

محلول لنز

 

شستشوی لنز با محلول مخصوص

به محض مشاهده قرمزی و ترشح چشم استفاده از لنز باید قطع شود و با صلاحدید پزشک مجددا از لنز استفاده شود چرا که بعضا لبه های لنز به دلیل بلند بودن ناخن که بیشتر در بین خانمها شایع تر است، پریده و باعث ایجاد زخم قرنیه می شود که این مهم بسیار خطرناک است.

 

عینک نور : 02532943049



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید