تمیز کردن عینک طبی و آفتابی به شکل صحیح و اصولی .

تمیز کردن عینک طبی و آفتابی به شکل صحیح و اصولی

امور مشتریان عینک نور

1398/07/18_11:47

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

تمیز کردن عینک طبی و آفتابی به شکل صحیح و اصولی

وقتی یک عینک آفتابی نو می‌خرید لنزهای آن کاملا تمیز و سالم هستند اما پس از مدتی استفاده لکه‌ها و خش‌های واضحی روی آن ایجاد می‌شود. علت این اتفاق آشنا نبودن با اصول نگهداری صحیح و تمیز کردن عینک است. اگر عینک خود را به درستی تمیز کنید مدت طولانی‌تری سالم و نو باقی خواهد ماند پس اگر عینک گران قیمتی تهیه کرده‌اید که نگران سالم و تمیز ماندن آن هستید این مقاله را مطالعه کنید. به طور کلی تمیز کردن عینک‌های آفتابی با تمیز کردن عینک طبی تفاوتی ندارد و نکاتی که در این مقاله ذکر می‌شود برای هردو مورد کاربردی است.

استفاده از محلول تمیز کردن عینک و دستمال میکروفیبر

به میزان و محل کثیفی لنز عینک دقت کنید: هم به لنزها و هم به قسمت‌های دیگر عینک مثل دسته و لبه‌ها و پل توجه کنید چون این قسمت‌ها در تماس با پوست و مو هستند و ممکن است باکتری و چربی روی آن وجود داشته باشد و آن را مجددا به پوست شما منتقل کند.

از یک دستمال میکروفیبر تمیز استفاده کنید: تنبلی نکنید و با لباس خود این کار را انجام ندهید چون لباس شما الیاف زمختی دارد که ممکن است روی عینک خش بیندازد و از طرف دیگر ممکن است تمیز نباشد. دستمال‌های میکروفیبر (که معمولا همراه عینک ارائه می‌شوند) مخصوص این کار طراحی شده‌اند و نه تنها لکه‌ها را خیلی خوب تمیز می‌کنند بلکه روی آن خش هم ایجاد نمی‌کنند. اما توجه کنید که این دستمال حتما تمیز باشد و قبل از آن روی عینک اسپری تمیز کننده زده باشید.

محلول را روی هر دو لنز اسپری کنید: یک محلول اسپری مخصوص تمیز کردن عینک تهیه کنید (برخی از برندهای معتبر عینک این اسپری را همراه محصول رایگان ارائه می‌کنند) این محلول‌ها نه تنها عینک را پاک می‌کنند بلکه از کثیف شدن عینک پیشگیری هم می‌کنند. اسپری را با فاصله رو هر دو لنز و هر دوطرف آن بزنید سپس عینک را پاک کنید.

لنزها را با دستمال میکروفیبر بگیرید: پس از آن که روی عینک اسپری تمیز کننده زدید با دستمال میکروفیبرو با مقدار کمی فشار هر دو لنز عینک در هر دوطرف آن (همین طور قاب و دسته‌ها) را پاک کنید تا لکه‌ها و آلودگی‌های آن از بین برود.

شستن لنز عینک با آب و صابون

لنزها را زیر شیر آب گرم بگیرید: گاهی کثیفی عینک بیش از آن است که با دستمال پاک شود و عینک نیاز به شستشو دارد. برای این کار آب را در دمای اتاق و کمی بالاتر تنظیم کنید و عینک را زیر جریان آب بگیرید. توجه کنید که آب بیش از ح داغ نباشد چون ممکن است به پوشش لنز عینک صدمه بزند.

یک قطره کوچک مایع ظرفشویی روی هرکدام از لنزها بریزید: مایع ظرفشویی مناسب‌ترین ماده برای تمیز کردن عینک طبی و آفتابی است چون به پوشش لنزها آسیبی نمی‌زند و قدرت پاک کنندگی مناسبی هم دارد. یک قطره کوچک برای شستن هر لنز کافی است که لازم است با انگشت شست و اشاره خود با حرکات دورانی روی لنزها مالیده شود تا پاک و تمیز شوند.

لنزها را آبکشی کنید: برای آبکشی کافی است لنزها را زیر جریان آب نگه دارید، با این کار مایع ظرفشویی از سطح لنز پاک می‌شود. لازم نیست انگشت خود را روی لنزها بکشید چون ممکن است لک به جا بگذارند.

عینک را بالا بگیرید: عینک را در جهتی بگیرید که نور از پشت آن تابیده شود و اگر لکه و آلودگی یا کف روی آن برجای مانده است مشخص گردد. در این شرایط شما فقط باید قطرات آب را روی شیشه عینک ببینید و نه چیز دیگری.

عینک را بتکانید و اجازه دهید خشک شود: عینک را با هیچ چیزی خشک نکنید نه دستمال کاغذی و نه حوله. یک دستمال میکروفیبر تمیز بردارید و خیلی آرام روی عینک بگذارید تا آب آن گرفته شود. سپس عینک را در معرض جریان هوا قرار دهید تا خشک شود. اگر دستمال میکروفیبر ندارید با یک حوله تمیز نخی که روی آن نرم کننده پارچه استفاده نشده است این کار را انجام دهید.

محلول تمیز کردن عینک برای خودتان بسازید

الکل ایزوپروپیل و آب را مخلوط کنید: اگر محلول پاک کننده عینک ندارید خودتان می‌توانید آن را در منزل بسازید. سه واحد الکل را با یک واحد آب مخلوط کنید و در یک بطری کوچک با سر اسپری نگه دارید و هر وقت خواستید روی عینک اسپری کنید.

دو قطره مایع ظرفشویی به این مخلوط اضافه کنید: اگر می‌خواهید محلول شما خاصیت پاک کنندگی بیشتری داشته باشد می‌توانید دو قطره هم مایع ظرفشویی به محلول الکل رقیق شده اضافه کنید.

این محلول را برای قسمت‌های دیگر عینک هم استفاده کنید: این محلول خانگی تنها برای تمیز کردن لنز و شیشه عینک نیست و شما می‌توانید آن را روی هر قسمت دیگر عینک اعم از دسته، قاب و پل عینک هم استفاده کنید و آن‌ها را تمیز نگه دارید.

نکات مهم برای تمیز کردن عینک آفتابی و طبی

از تمیزکننده‌های دیگر مثل محلول شیشه شوی، سفید کننده یا سرکه برای تمیز کردن عینک استفاده نکنید چون ممکن است این مواد به عینک شما آسیب برسانند.

ها کردن عینک و پاک کردن آن با لباس کار اشتباهی است چون الیاف پارچه‌های معمولی دارای ذراتی است که ممکن است عینک را دچار خش کند.

پاک کردن لنز خشک عینک می‌تواند آن را دچار خش و آسیب کند.

عینک را در هوای گرم بدون حفاظ و بیرون از قاب داخل ماشین جا نگذارید چون گرما و تابش نور خورشید به آن آسیب می‌زند.

عینک را همیشه داخل قاب محکم و محافظ قرار دهید.

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید