لنز سخت اولین نوع لنز تماسی .

لنز سخت اولین نوع لنز تماسی

امور مشتریان عینک نور

1398/07/17_20:11

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

(( لنز سخت در دو نوع لنز سخت معمولی و لنز قابل نفوذ گاز تولید می شود که امروزه دیگر لنزهای هارد معمولی کمتر مورد استفاد قرار می گیرند )).

قیمت خرید لنز سخت

لنز سخت اولین نوع لنز تماسی است که تولید شد. آنها از PMMA ساخته شده اند. قبل از کشف PMMA، لنزها از جنس شیشه معمولی ساخته می شدند.

امروزه تعداد بسیار کمی از این لنزها استفاده می کنند، زیرا عبور اکسیژن از آنها بسیار ضعیف است. علاوه بر این لنزهای قابل نفوذ گاز بسیار راحت تر هستند.

لنزهای قابل نفوذ گاز سخت (RGP)

لنزهای قابل نفوذ گاز سخت یک نوع لنز هارد است. این لنزها ساخته شده از پلاستیک سخت سیلیکون هستند که اجازه می دهد اکسیژن بیشتری به چشم برسد. لنز سخت کوچکتر از لنزهای نرم است که تنها حدود 75٪ از قرنیه را پوشش می دهد.

این لنزها برای افرادی که عارضه بینایی ناهمواری سطح قرنیه ( قوز قرنیه ) دارند مناسب بوده و بخاطر جنس سفتی که دارد حالت کروی خود را حفظ کرده و سطح قرنیه را به طور کامل پوشانده و مشکل ناهمواری های سطح قرنیه را برطرف می کند.

ویژگی های لنز سخت

دارای دید عالی و کیفت بالایی هستند

به دلیل اینکه جنس سختی دارند موقعی که پلک می زنید حالت آنها تغییر نمی کند

رسوب و چربی کمتری را جذب کرده و براحتی ضدعفونی و پاک می شوند

مقاومت و پایداری زیادی داشته و به راحتی از چشم بیرون نمی افتند

قطر کمتری نسبت به لنزهای نرم دارند : بخاطر اینکه اکسیژن به سختی از آن عبور می کند قطر آن را کوچک تر می گیرند تا فقط روی قرنیه قرار بگیرد و اکسیژن به آن رسیده و اشک براحتی بتواند از زیر لنز عبور کند.

برخی معایب لنز سخت

این لنزها به علت جنس سختی که دارند انعطاف پذیر نیستند و ممکن است در صورت کوتاهی در مراقبت از آنها دچار شکستگی شوند

همچنین جنس این لنزها باعث می شود تا کمی زمان ببرد تا بیمار بتواند به بودن آنها در چشم خود عادت کند

برای فعالیت های ورزشی ممکن است فرد را دچار مکل کند و بهتر است قبل از هرگونه فالیتهایی از این قبیل از چشم بیرون آورده شوند

نحوه تهیه و استفاده از لنز سخت

استفاده از لنز سخت حتما باید با تجویز چشم پزشک انجام گیرد. پزشک با تجهیزاتی که در اختیار دارد اندازه قرنیه شچشم شما را مشخص نموده و با گذراندن مراحل تست اولیه نسخه مخصوص شما را تجویز می کند.

لنزهای سخت نیاز به یک دور ه سازگاری دارند تا بتوانید موقعی که از آنها استفاده می کنید احساس راحتی داشته باشید.

کسانی که برای اولین بار می خواهند از لنز سخت استفاده کنند توصیه می شود که تا هفت روز اول، روزی 2 ساعت لنز را در چشم خود بگذارند و به ازای هر هفت روز یک ساعت مدت آن را بیشتر کرده تا کم کم بتوانند به آن عادت کنند و در چشم خود احساس ناراحتی نداشته باشند.

پاک و ضدعفونی کردن لنز سخت

در پایان روز قبل از رفتن به رختخواب لنز را از چشم خود بیرون آورده و با استفاده از محلول لنز دلتا Delta سطح آن را که در طول روز آغشته به چربی و رسوبات شده شستشو دهید.

بعد از تمیز کردن لنز سخت را داخل جالنزی حاوی محلول مخصوص قرار داده و درب آن را ببندید.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید