پیر چشمی چیست ؟.

پیر چشمی چیست ؟

امور مشتریان عینک نور

1398/07/11_11:21

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

پیر چشمی چیست ؟

پیرچشمی به حالتی گفته می شود که چشمان شما به تدریج وضوح بینایی خود را در نگاه به اجسام نزدیک از دست می دهند .

در سنین جوانی ، عدسی چشم نرم و قابل انعطاف است و به راحتی می تواند تغییر شکل پیدا کند . این ویژگی اجازه می دهد تا تمرکز امواج نورانی از فاصله دور به نزدیک صورت گیرد .

بعد از سن 40 سالگی ، عدسی کمی سفت تر شده و نسبت به گذشته به راحتی قادر به تغییر شکل نمی باشد . به همین دلیل ، تمرکز بر روی اشیای نزدیک برای چشم ها مشکل می شود .

بنابراین ممکن است لازم باشد تا برای دید شفاف و واضح ، روزنامه یا لیست غذا را به نسبت به گذشته در فاصله دورتری از چشم های خود نگه دارید.

پیرچشمی با افزایش قدرت تمرکز امواج نور در چشم درمان می شود ، که با استفاده از عینک مطالعه ،عینک های دو کانونی یا سه کانونی ، لنز تماسی یا جراحی عیوب انکساری قابل انجام است .

کراتوپلاستی هدایتی ( CK ) چگونه به اصلاح پیرچشمی کمک می کند ؟

CK یکی از روش های جراحی اصلاح عیوب انکساری است که برای درمان موارد خفیف تا متوسط دوربینی ( هیپروپی ) به کار می رود .

از این روش می توان برای اصلاح پیرچشمی نیز استفاده کرد ، به این ترتیب که به منظور حفظ دید دور مناسب ، فقط یک چشم تحت عمل جراحی CK قرار گرفته و به این ترتیب ، دید نزدیک این چشم بهبود خواهد یافت ، در حالی که چشم عمل نشده ، دید دور مناسب خود را حفظ خواهد کرد به این حالت ، دید تک چشمی ( MONOVISION ) گفته می شود .

برای تجربه کردن این نوع دید ، می توان به مدت دو هفته یک عدد لنز تماسی به شماره 5/1 + را روی چشم ضعیف تر بیمار قرار داد ، تا فرد این نوع دید را تجربه نماید .

در صورت ابراز رضایت بیمار ، جراح می تواند عمل CK را روی آن چشم انجام دهد .

CK چگونه انجام می شود ؟

چشم پزشک با استفاده از یک پروب نازک ، مقادیر کنترل شده ای از امواج رادیویی را در مناطق محیطی قرنیه آزاد می کند که این امواج با ایجاد گرما باعث سفت شدن محیط قرنیه به صورت کمربندی شده و بدین ترتیب انحنای بخش مرکزی قرنیه افزایش می یابد ، لذا تصویر اشیای نزدیک در هنگام مطالعه روی پرده شبکیه چشم تشکیل می شود و دید نزدیک فرد اصلاح خواهد شد .

به خاطر داشته باشید که دوره بهبودی و زمان دستیابی به حداکثر میزان بینایی بعد از عمل CK آهسته تر از لیزیک می باشد .

برخی افراد به مدت چند روز تا چند هفته بعد از این روش از نوسان بینایی شکایت دارند . در حالی که بینایی در اغلب بیماران بهبود می یابد ، برخی افراد برای وضوح دید دور ، همچنان به عینک یا لنز تماسی نیاز دارند .

در صورتی که شرایط انجام عمل CK را داشته باشید ، به میلیون ها فردی که فعالیت های روزانه خود بدون وابستگی به عینک یا لنز تماسی لذت می برند ، ملحق خواهید شد .

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید