تفاوت بین اشعه uva وuvb چیست؟.

تفاوت بین اشعه uva وuvb چیست؟

امور مشتریان عینک نور

1398/07/10_11:46

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

تفاوت بین اشعه uva وuvb چیست؟

می دانید که خورشید باعث آسیب به پوست می شود و این آسیب به خاطر وجود اشعه فرابنفش(UV) در نور خورشید است. اما آیا تفاوت بین اشعه های UVA و UVB را می دانید؟ دانستن این تفاوت مهم است و باعث می شود نوع نگاهمان به عادات روزانه و انتخاب کرم ضد آفتاب تغییر کند.

بسیاری از مردم نمی دانند که UVA بسیار مخربتر از UVB بوده و عامل اصلی ایجاد پیری در پوست است. در صورتیکه در طول روز در فضای باز باشیم، UVA حتی در روزهای کاملا ابری در حال ایجاد تاثیر منفی بر روی پوست ما است. همچنین UVA به راحتی می تواند از شیشه ی خانه عبور کرده و سلولهای پوست را تخریب کند در حالیکه مقدار زیادی از امواج UVB پس از گذشتن نور خورشید از شیشه، حذف شده و نمی توانند از آن عبور کنند.

اگرچه شما با قرار گرفتن نزدیک پنجره دچار آفتاب سوختگی نمی شوید اما این به آن معنا نیست که شیشه از شما در برابر آثار مضر نور خورشید محافظت می کند. درست است که شیشه پوست را در برابر اشعه UVB محافظت می کند، اما شیشه های معمولی در برابر اشعه UVA این قابلیت را ندارد.  با وجود تلاش سازمان های بهداشتی برای اطلاع رسانی عموم، هنوز مردم درباره فرق بین اشعه UVB و UVA اطلاع کافی ندارندونمی دانندکه قرار گرفتن در معرض اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه UVB باعث درد و قرمزی پوست می شود. در حالی که آثار اشعه UVA بیشتر درونی است و در طول زمان اثر زیان آور خود را نشان می دهد. اشعه UVA علایم پیری مانند چین و چروک و لکه های قهوه ای را که باعث سرطان پوست می شود، افزایش می دهد.اشعه UVB علاوه بر ایجاد سرطان، علایم پیری نیز به وجود می آورد اما در فصل زمستان میزان تابش این اشعه کم می شود. اما اشعه UVA مضر است و در تمام سال وجود دارد. اشعه UVA از یک شیشه معمولی چه در منزل، دفتر و مدرسه عبور می کند. اما از آن جا که شیشه خودرو بسیار نزدیک به بدن است، خطر بیشتری دارد.زیرا تنها شیشه جلوی خودرو در برابر اشعه UVA مجهز است.به همین علت است که اگر بخواهیم با اثرات نور خورشید بر لکه هاو چین و چروک پیری پوست مقابله کنیم، استفاده ی روزانه از کرمهای ضد آفتاب یک امر ضروری می باشد.

 

 

عینک نور : 02532943049



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید