عدسی های فتوكرومیك باید متناسب با شرایط چشم فرد تجویز شود.

امور مشتریان عینک نور

1398/07/09_19:2

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

عدسیهای فتوکرومیک بایدمتناسب با شرایط چشم فرد تجویزشود

عدسی های فتوكرومیك باید متناسب با شرایط چشم فرد تجویز شود و در این زمینه باید مواردی همچون ترس از نور، دیدن هاله در شب و پخش نور در روز بطور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین اپتومتریست ها برای تعیین عدسی های عینك باید مشخصه های فیزیكی و اپتیكی عدسی مانند ضریب شكست عدسی (دیامتر) و انحنای عدسی (بیس كرو) را متناسب با نوع بیماری فرد انتخاب كنند.
به عنوان نمونه اگر فردی یك نمره چشم بالا و مثبت داشته باشد، ضریب شكست عدسی باید متناسب با این نمره باشد تا خطاهای اپتیكی عدسی كاهش یابد و بینایی فرد در حد مطلوبی نگه داشته شود.
لایه هایی كه با عنوان لایه های آنتی رفلكس روی عدسی ها نصب می شود باید در صورت نیاز بیمار برای او تجویز و بر روی عدسی عینك نصب شود.
همچنین در تجویزعدسی های فتوكرومیك نیز باید به مواردی همچون میزان آزاری كه فرد از نور می بیند، مواقعی از روز كه آزار می بیند و شغل فرد توجه كرد.
بطور طبیعی می توان 85 درصد نوری را كه در محیط است و وارد چشم می شود، در صورتی كه فرد كاهش بینایی نداشته باشد، از طریق این عدسی ها حذف كرد. بنابراین برای افرادی كه نور، آنها را آزار می دهد با تعیین فتوكرومی ضعیف، متوسط یا شدید می توان این مقدار نور اضافی را با تجویز عدسی های فتوكرومیك مناسب حذف كرد.
افرادی كه ساعات طولانی در محیط های مسقف كار می كنند و نور بیرون آنها را آزار می دهد، می توانند از عدسی های فتوكرومیكی كه بطور كامل در محیط های مسقف سفید می شود و رنگ زمینه ندارد، استفاده كنند.
در صورتی كه فرد، بیماری خاص چشمی نداشته باشد و تنها نور او را آزار دهد، دو رنگ خاكستری و قهوه ای برای او مناسب است و در سایر حالات بسته به نوع بیماری، رنگ عدسی تعیین می شود.
عدسی های پولاریزیشن كه نور تجزیه شده را خنثی می كند نیز برای افرادی كه نور آنها را آزار می دهد، تجویز می شود.
وقتی نور آفتاب به اجسام شفاف یا سطوحی مانند سطح آب و آسفالت می تابد، تغییر شكل می دهد و تجزیه (پولاریزه) می شود؛ این نور پولاریزه آزار دهنده و برای چشم مضر است. بنابراین افرادی كه این نورها آنها را آزار می دهد، می توانند از این عدسی ها استفاده كنند.
بهترین نوع عدسی برای عینك كودكان عدسی های پلی كربنات است كه به عدسی های نشكن معروف است و در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارد.
از آنجایی كه كودكان تحرك و فعالیت فیزیكی بیشتری دارند و ممكن است در حین این فعالیت و بازی ها به زمین بیفتند و یا ضریه ای به عینك آنها وارد شود، بهتر است برای محافظت از چشم آنها از عدسی های پلی كربنات استفاده شود.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید