کدام لنزورنگ لنزراانتخاب کنیم؟.

کدام لنزورنگ لنزراانتخاب کنیم؟

امور مشتریان عینک نور

1398/07/09_11:9

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

کدام لنزورنگ لنزراانتخاب کنیم ؟

هنگام انتخاب رنگ لنز حتما باید به رنگ پوست و موی خود نیز توجه کنید، مثلا برای کسی که رنگ پوست تقریبا تیره و موهای قهوه‌ای تیره و چشمانی مشکی یا قهوه‌ای دارد یک لنز رنگی ابی روشن می‌تواند زیبا باشد. کسانی هم که پوست روشن یا موهایی بلند و چشم‌هایی روشن دارند می‌توانند با یک لنز عسلی یا سبز تیره بسیار زیبا شوند. البته این رنگ‌ها به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال تغییر چهره فراوانی هستند و دوست دارند چهره‌شان کاملا متحول شود.

لنزهای رنگی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. البته کسانی هم هستند که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند ولی همیشه وسوسه خریدن یک لنز رنگی در گوشه ذهن‌شان وجود داشته است، اما غیر از نکات بهداشتی گاهی انتخاب رنگ لنز نیز می‌تواند مشکل باشد.

نزدیک رنگ چشمان‌تان انتخاب کنید

اگر رنگ چشم‌های خودتان را دوست دارید ولی دل‌تان می‌خواهد رنگ چشمان‌تان عمق بیشتری داشته باشد، می‌توانید رنگ آنها را بهبود دهید. مثلاً اگر چشمانی قهوه‌ای تیره دارید می‌توانید به راحتی با یک لنز ساده رنگ آنها را تبدیل به عسلی یا قهوه‌ای با رگه‌های سبز یا رگه‌های طلایی کنید بدون این که مصنوعی به نظر برسند. به همین دلیل اگر می‌خواهید کسی به راحتی متوجه نشود که در چشم‌هایتان لنز دارید ولی در عین حال رنگ آنها خاص هم به نظر برسد، می‌توانید رنگ لنز را نزدیک رنگ چشم خودتان انتخاب کنید. چون این نوع رنگ‌ها جلوه خاصی به چشم‌ها می‌بخشد.

۱.‌ به رنگ پوستتان توجه کنید

هنگام انتخاب رنگ لنز حتما باید به رنگ پوست و موی خود نیز توجه کنید، مثلا برای کسی که رنگ پوست تقریبا تیره و موهای قهوه‌ای تیره و چشمانی مشکی یا قهوه‌ای دارد یک لنز رنگی ابی روشن می‌تواند زیبا باشد. کسانی هم که پوست روشن یا موهایی بلند و چشم‌هایی روشن دارند می‌توانند با یک لنز عسلی یا سبز تیره بسیار زیبا شوند. البته این رنگ‌ها به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال تغییر چهره فراوانی هستند و دوست دارند چهره‌شان کاملا متحول شود.

۲.‌ سراغ رنگ‌های ترکیبی بروید

اگر می‌خواهید لنزی انتخاب کنید که جلوه خاصی را به چهره شما بدهد و در عین حال هم کاملا طبیعی به نظر برسد می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ‌های پوست و موی شما باشد، مثلاً اگر پوست و مویی تیره دارید و چشم‌های‌تان نیز مشکی و قهوه‌ای است، می‌توانید با انتخاب رنگ سبز تیره یا عسلی زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید. کسانی که هم رنگ پوست و موی روشن و چشمانی خاکستری دارند می‌توانند با استفاده از یک لنز آبی زیبایی طبیعی چهره خود را افزایش دهند.

۳.‌ از چشم پزشک مشورت بگیرید

قبل از این که بخواهید لنز بخرید حتما باید پزشک متخصص چشم‌هایتان را معاینه کند و لنز را نیز باید پزشک متخصص برای شما تجویز کند تا چشم از نظر وجود هرگونه حساسیت، عفونت و التهاب بررسی شود و سیستم اشک شخص نیز به دقت مورد معاینه قرار گیرد. علاوه بر این‌ها تمامی لنزها به دلیل اینکه در سطح قرنیه قرار می‌گیرند و نحوه استفاده از آن‌ها مثل هم است طبی حساب می‌شوند در واقع پزشک با توجه به فیزیک و سلامت چشم‌ها توصیه‌هایی خواهد داشت که در سلامت چشم‌ها تأثیر فراوانی دارد. حتی در طول استفاده از لنز هم باید هر چند وقت یک بار توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

۴.‌ استفاده روزمره یا مهمانی!

هنگام انتخاب رنگ لنز باید به این نکته توجه کنید که می‌خواهید چند وقت به چند وقت از آن استفاده کنید، مثلا اگر می‌خواهید از لنز هر روز استفاده کنید بهتر است یک رنگ طبیعی‌تر انتخاب کنید، اگر می‌خواهید در بعضی مناسبت‌های خاص از لنز استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌های کمی فانتزی‌تر استفاده کنید که چهره شما را کاملاً عوض کند. البته توصیه می‌کنیم، قبل از خرید حتما به بروشورها و کاتالوگ‌های لنز توجه کنید یا حتی می‌توانید همان نکته‌ها را از پزشک متخصص‌تان بپرسید. مسلما او می‌تواند در انتخاب رنگ به شما کمک فراوانی کند.

۵.‌ اگر پوست تیره دارید، بخوانید

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باید هنگام خریدن لنز رنگی به آن توجه کنید توجه به تن سرد یا گرم پوست‌تان است. برای این که گرمی و سردی پوست‌تان را متوجه شوید، باید تکنیک‌های خاصی را به کار ببرید. یک تکنیک این است که به رگ‌های روی ساعدتان نگاه کنید اگر رنگ ابی باشند رنگ پوست شما سرد است و اگر این رگ‌ها سبز باشند رنگ پوست شما گرم است، راه دیگر این است که موهای‌تان را کاملا از روی صورت‌تان جمع کنید، صورت‌تان باید کاملا تمیز باشد، بعد یک حوله سفید را روی شانه‌ها و دور گردن بیندازید، حالا در آینه به چهره خود نگاه کنید اگر احساس کردید که در رنگ پوست‌تان کمی زردی وجود دارد یعنی پوستتان گرم است واگر احساس کردید در رنگ پوست‌تان تن‌های آبی وجود دارد یعنی رنگ پوست‌تان سرد است. برای پوست‌های گرم بیشتر رنگ‌های روشن به خصوص در خانواده‌ی قهوه‌ای مناسب است و برای کسانی که پوست سرد دارند رنگ‌های تیره‌تر بخصوص در خاناوده آبی مناسب است.

۶.‌ اگر چشم‌های‌تان تیره است باید بدانید

وقتی می‌خواهید رنگ لنز خود را از کاتالوگ موجود در مطب پزشک یا داروخانه انتخاب کنید توجه داشته باشید که رنگ چشم شما در نتیجه نهایی مؤثر است یعنی ممکن است از یک رنگ به ۳ نفر بدهیم و رنگ لنز در چشم هر کدام کمی متفاوت باشد. بنابراین کسانی که رنگ چشم‌شان تیره است بهتر است لنز‌های روشن‌تر را انتخاب کرده و کسانی که رنگ چشم‌شان روشن است رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنند. تا زیبایی رنگ لنز در چشم‌شان بهتر دیده شود، مثلا کسی که رنگ چشم خودش روشن است و لنز با رنگ روشن انتخاب می‌کند ممکن است زمانی که لنز را در چشمش می‌گذارد زیبایی رنگ لنز در چشمش دیده نشود و تفاوت خاصی با رنگ چشم خودش مشاهده نکند.

‌ بهترین مراکز فروش لنز کجاست؟

خرید لنزهای رنگی از مراکز غیرمعتبری مثل سوپرمارکت‌ها، آرایشگاه‌ها و بوتیک‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد و حتی به از دست دادن قدرت بینایی منجر شود. این روزها ۲ نوع لنز رنگی در بازار وجود دارد، نوعی از این لنزها در ظروف شیشه‌ای نگهداری می‌شوند که می‌توان به صورت بلندمدت از آنها استفاده کرد و قیمت بالاتری نسبت به نوع دوم دارند. اما یک سری لنزها که متأسفانه در بوتیک‌ها به فروش می‌رسد و به اسم لنز مدت‌دار معروفند در ظروف آلومینیومی به نام بلیستر قرار دارند که فقط به مدت یک هفده اجازه مصرف آن وجود دارد در حالی که هیچ مصرف کننده‌ای نه تنها پس از یک هفته آن را دور نمی‌اندازد بلکه به دوستان خود نیز قرض می‌دهد و این کار می‌تواند سرآغاز مشکلات فراوانی باشد.

عواقب لنزهای غیراستاندارد

مشکل عمده‌ای که در مورد لنزهای رنگی غیراستاندارد وجود دارد این است که گاهی مواد رنگی و شیمیایی به کار رفته در این گونه لنز‌ها و نبود تطابق آن با بافت قرنیه چشم موجب ایجاد عفونت و در نهایت سرایت عفونت به سایر بافت‌های چشم و کوری شخص استفاده کننده می‌شود.

تفاوت‌هایی که لنز‌های رنگی با هم دارند

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که لنز‌های رنگی انواع متفاوتی دارند، در واقع لنزهای رنگی به گروه‌های ۱. لنزهای رنگی نامرئی، ۲. لنز رنگی تشدید کننده، ۳. لنز رنگی مات و ۴. لنز رنگی فیلتر نور تقسیم می‌شوند.

 لنز رنگی نامرئي: رنگ آبی کمرنگ یا سبز به لنز اضافه می‌شود تا در زمان گذاشتن یا برداشتن لنز بهتر دیده شود یا زمانی که به زمین می‌افتد قابل تشخیص باشد. چون رنگ آن بسیار کمرنگ است روی رنگ چشم اثر ندارد.

 لنز رنگی تشدید کننده: لنزهای شفافی هستند که نسبت به لنزهای مرئی تیره‌تر هستند و رنگ چشم شما را تشدید می‌کنند. این نوع لنز بیشتر برای افرادی مناسب است که رنگ چشم روشن دارند و می‌خواهند رنگ چشم‌شان تیره‌تر شود.

 لنز رنگی مات: رنگ آن به طور مشخصی رنگ چشم شما را عوض می‌کند که طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شوند. روی این لنزها حتی یکسری خط‌ها و شکل‌های رنگی و نقاط رنگی ایجاد می‌کنند تا طبیعی‌تر به نظر آیند. مرکز لنز که محل مردمک است شفاف است تا بتوانید از ورای آن نگاه کنید.

لنزهای رنگی فیلتر نور: این لنزها به تازگی تولید شده‌اند و بیشتر در رشته‌های ورزشی استفاده می‌شوند تا رنگ‌های خاصی را تشدید کنند. مثلا فیلتر زرد باعث می‌شود توپ تنیس یا گلف در زمینه مشخص تر شده و راحت‌تر هدف قرار گیرد.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید