عدسی عینک از لحاظ جنس .

عدسی عینک از لحاظ جنس

امور مشتریان عینک نور

1398/08/22_21:19

 

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد        

 

 

عدسی عینک از لحاظ  جنس به دو گروه تقسیم می شود :

به طور کلی عدسی های عینک به دو گروه شیشه ای و پلاستیکی تقسیم می شوند.  اگر چه در طول دهه های گذشته مواد گوناگونی در ساخت عدسی های عینک به کار گرفته شده است؛ تنوع این مواد هم چنان رو به گسترش است.

عدسی شیشه ای:

ماده ای که به طور سنتی جهت عدسی های عینک استفاده می شود، شیشه است و یکی از رایج ترین آنها شیشه (Crown) می باشد.  عدسی های شیشه ای که قدمت بیشتری دارند، غالباً دوام بیشتری نسبت به عدسی های پلاستیکی دارند، زیرا بر خلاف عدسی های پلاستیکی دیرتر خش بر می دارند، ولی عدسی های شیشه ای زودتر می شکنند و این امر می تواند برای چشم بسیار خطرناک باشد.

1. شیشه نسبت به ایجاد خش مقاوم است و به راحتی تحت تاثیر عوامل محیطی قرار نمی گیرد.

2. چون ضریب شکست بالاتری دارند، نازکترند.

عدسی پلاستیکی:

حسن عدسی های پلاستیکی، امکان ایجاد پوشش های مختلف ضد بخار، ضد انعکاس، جاذب پرتوهای ماوراء بنفش، جاذب پرتوهای مادون قرمز، ضد خش و ... می باشد که این پوشش ها باعث افزایش ایمنی چشم ها و بهبود عملکرد بینایی خواهد شد. نوع خاصی از انواع عدسی های پلاستیکی عدسی های پلی کربنات هستند که مقاومت زیادی در برابر ضربه و شکستگی دارند، لذا به عنوان عینک ایمنی در برخی مشاغل و یک عینک مطمئن در ورزشکاران محسوب می شوند.

1. وزن این عدسی ها نصف عدسی های شیشه ای است.

2. خش پذیر هستند و بهتر است با پوشش ضدخش مورد استفاده قرار بگیرند.

3. مقاوم به ضربه هستند و خطر شکستگی و صدمه چشمی ندارند.

4. بخار گرفتن در جابجایی بین هوای سردوگرم در آنها کمتر از عدسی های شیشه ای است، مثلا برای یک قصاب که در بین یخچال و بیرون جابجا می شود، مناسب تر است.

5. مواد چسبنده (به عنوان مثال تراشه های آهن در جوشکاری) حفره ای روی عدسی پلاستیکی ایجاد نمی کنند، در حالیکه در عدسی شیشه ای این مشکل وجود دارد.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید