لنزی که قدرت بینایی را افزایش می دهد.

لنزی که قدرت بینایی را افزایش می دهد

امور مشتریان عینک نور

1398/08/15_18:53

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

ساخت لنزی که قدرت بینایی را تا سه برابر افزایش می دهد

به‌تازگی یک اپتومتریست‌ کانادایی، لنز بیونیک جدیدی ابداع کرده که قدرت بینایی را تا سه برابر افزایش می‌دهد؛ این نرخ دربرابر استاندارد جهانی برای دید طبیعی که ۲۰/۲۰ است، بسیار بالا بوده و با عرضه‌ی آن دیگر نیازی به استفاده از عینک نخواهد بود.

لنز جدید توسط گارث وب ابداع شده و نمی‌توان آن را همانند لنزهای دیگر روی چشم قرار داد یا خارج کرد. این لنز در طول عمل ۱۰ دقیقه‌ای داخل چشم قرار می‌گیرد؛ وب اعلام کرده که این عمل بسیار شبیه عمل آب مروارید چشم است. لنز جدید با گذشت زمان از بین نمی‌رود، به همین دلیل با قرار دادن آن روی چشم، قدرت بینایی کاهش نیافته و صدمه‌ای به چشم وارد نمی‌کند.

لنز مصنوعی جدید دارای یک سیستم ثبت اپتیک مینیاتوری است که مانند یک دوربین دیجیتالی عمل می‌کند؛ این لنز قدرت خود را از بدن انسان گرفته و توسط آن می‌توان از اشیای نزدیک گرفته تا اشیای بسیار دور، تمرکز کرد.

این نوع تکنولوژی تا به حال ابداع نشده است. ساخت این لنز هم هشت سال به طول انجامیده و هزینه‌ی توسعه‌ی آن سه میلیون دلار بوده است. وب در مصاحبه‌ای با CBC News گفت:

در کل دنیا تا به حال تکنولوژی برای افزایش قدرت دید توسعه نیافته است. اگر شما قادر به مشاهده‌ی یک ساعت از فاصله‌ی ۳ متری هستید، با کمک این لنز می‌توان از فاصله‌ی ۹ متری ساعت را تشخیص داد.

شرکت Ocumetics Technology که این تکنولوژی را تصاحب کرده، مدعی شده که لنز جدید ایمن و بادوام است. با کاشت این لنز، چشم بسیار طبیعی به نظر رسیده و عوارض جانبی مانند سردرد یا خستگی چشم را ایجاد نمی‌کند. پس از انجام آزمایش‌ها بالینی گسترده، این لنز در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

وب در این خصوص گفت:

من در سن ۴۵ سالگی همانند بسیاری از افراد، با استفاده از عینک طبی مشکل داشتم. به همین دلیل از لنزهای طبی استفاده کردم که پس از آن هر روز از این وضعیت ناراضی و دلگیر می‌شدم.

اگر لنز مصنوعی جدید روانه‌ی بازار شود، به‌زودی بسیاری از مشکلات دید و بینایی افراد برطرف شده و دیگر نیازی به استفاده از عینک‌ها و لنزهای طبی نخواهد بود. در حال حاضر آزمایش‌ها بالینی این لنز، روی حیوانات و انسان‌های نابینا انجام می‌شود.

وب برای توسعه‌ی کار خود یک بنیاد خیریه‌ با نام Celebration of Sight جهت کمک به سازمان‌هایی که عمل جراحی را برای کشورهای در حال توسعه انجام می‌دهند، راه اندازی کرده است. بودجه‌ی این پروژه برای تمامی موسسات تحقیقاتی چشم در سراسر جهان اختصاص داده شده است.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید