انتخاب عدسی صحیح برای عینک.

انتخاب عدسی صحیح برای عینک

امور مشتریان عینک نور

1398/08/12_12:9

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

راهنمای انتخاب عدسی صحیح برای عینک

چه عدسی­ هایی وجود دارند؟

همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند، لنزها هم متنوع‌تر می‌شوند. در گذشته لنزها فقط از شیشه ساخته می شدند، اما امروزه بیشتر آن‌ها از پلاستیک پیشرفته ساخته می شوند. لنزهای جدید سبک‌تر هستند و به راحتی شیشه نمی شکنند و می توانند با فیلتر پوشش داده شوند تا از چشمان شما در برابر اشعه­‌ی ماورای بنفش (UV) محافظت کنند.

پلی‌کربنات

این عدسی­ها در برابر ضربه با­­دوام هستند و برای افرادی که ورزش می کنند و یا شغلی دارند که ممکن است در آن عینک‌شان آسیب ببیند و یا بچه دارند مناسب­اند. این لنزها معمولا در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم هستند.

ترایوکس Trivex

این لنزها از پلاستیک‌های جدید شبیه پلی‌کربنات ساخته می‌شوند و سبک، نازک و مقاوم در برابر ضربه هستند. این لنزها می‌توانند در بعضی افراد سبب اصلاح دید نیز شوند.

لنزهای پلاستیک شاخص بالا

اگر به عدسی­های نمره­ی بالا نیاز دارید، این لنزها نسبت به عینک‌های قدیمی که قبلا داشته‌اید سبک‌تر و نازک‌تر هستند.

آسفریک

این لنزها دارای درجه‌های مختلف خمیدگی هستند؛ به این معنی که نازک‌تر و مسطح‌تر هستند، پس شما می توانید در تمام سطح عدسی شفافیت یکسان داشته باشید.

فتوکرومیک

نور خورشید این لنزها را از حالت شفاف به رنگی تغییر می دهد و شما دیگر احتیاجی به عینک‌های آفتابی نخواهید داشت. البته باید در نظر داشته باشید مثلاً در ماشین‌تان که شیشه از تابش اشعه ماورای بنفش به عینک شما جلوگیری می کند، این لنزها تغییر رنگ نخواهند داد. این لنزها می‌توانند شیشه‌ای یا پلاستیکی باشند.

پلاریزه(عینک‌های آفتابی)

این عینک‌ها تشعشع نور را از سطوحی مثل آب میگیرند، پس برای ورزش‌ها و رانندگی مناسب هستند. اما به­طور مثال ممکن است دیدن صفحه نمایش کریستال مایع روی داشبور ماشین‌تان را مشکل کنند.

نوع مشکل بینایی شما نوع لنزتان را مشخص می‌کند. اگر نزدیک بین هستید، به عدسی مقعر(منحنی به سمت داخل) و اگر دوربین هستید به یک عدسی محدب(منحنی به سمت خارج) نیاز خواهید داشت. اگر چشم‌های شما دچار آستیگماتیسم باشد، قرنیه‌تان درست شکل نگرفته است و لنز عینک شما باید استوانه شکل باشد. به بیان ساده‌تر لنز ابزاری است که کانون نور بر شبکیه­ی چشم شما را به طور صحیح تنظیم می کند.

 

لنزهای مولتی‌فوکال چه هستند؟

اگر شما چهل سال به بالا هستید احتمالا عینکی با لنز مولتی‌فوکال دارید. این لنزها برای اصلاح دو مشکل بینایی طراحی شده‌اند. در گذشته این لنزها را از خط افقی بین دو قسمت آن تشخیص می‌دادید، اما محصولات امروزی چنین نیستند.

بیفوکال‌ها

رایج‌ترین نوع مولتی‌فوکال‌ها هستند. این لنزها به دو قسمت تقسیم می‌شوند. قسمت بالایی به دید فواصل دور کمک می‌کند و نیمه‌ی پایینی برای دید نزدیک است. این لنزها معمولا برای افراد بالای چهل سال تجویز می‌شوند که چشم‌هایشان نمی‌توانند به خوبی تمرکز کنند. این مشکل در اثر پیرچشمی ایجاد می شود که یک اختلال دید است که بر اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود.

تریفوکال‌ها

تریفوکال‌ها قسمت سوم هم دارند که در قسمت بالایی بیفوکال لنز قرار میگیرد. شما از این قسمت می توانید به اجسامی که در فاصله‌ی خیلی نزدیک‌تان قرار گرفته‌اند مثل صفحه نمایشگر کامپیوتر نگاه کنید.

اگر سوالی در مورد اینکه کدام لنز برایتان مناسب است دارید باید با چشم‌پزشک‌تان مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در یافتن لنزی که با سبک زندگی و نیازهایتان مطابق باشد کمک کنند.

پوشش‌های عدسی ها

تنوع پوشش‌های عدسی‌ها تقریبا به اندازه تنوع خود عدسی‌ها است.

آنتی-رفلکتیو

این پوشش می تواند در برابر تشعشع و بازتاب نور و هاله ی دور چراغ از چشم شما محافظت کند و دید بهتری به شما بدهد.

پوشش ضدخش و ضد اشعه ماورای بنفش

امروزه بیشتر عدسی­ها دارای این پوشش هستند.

لنزهای رنگی

گاهی اوقات رنگ ملایم تیره یا روشن می توانند به بهبود دید شما کمک کند. رنگ زرد می تواند کنتراست یا تضاد رنگی را کاهش دهد. تن طوسی در عینک‌های آفتابی از تغییر رنگ اجسام جلوگیری می کند. رنگ‌های روشن می توانند علائم پیری دور چشم شما را پوشش دهند.

پوشش آینه‌ای

این پوشش صرفا تزیینی است، اما می تواند چشم‌های شما را بپوشاند. این لنزها در رنگ‌های مختلف از جمله نقره‌ای، طلایی و آبی تولید می‌شوند.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید