اصول وقوائدانتخاب عینک.

اصول وقوائدانتخاب عینک

امور مشتریان عینک نور

1398/08/12_12:0

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

خرید عینک با توجه به اصول و قواعد خاص آن

یکی از مواردی که نقشی عمده در تغییر ظاهر ما دارد عینک می باشد، این اکسسوری زیبا می تواند تاثیر چندبرابر در زیبایی چهره فرد داشته باشد اما این مساله زمانی اتفاق می افتد که انتخاب آن به درستی انجام شود. زمانی که قصد خرید عینکی را دارید بهتر است چندین عامل مختلف همچون شخصیت خود، فرم چهره و تناسبی که با ظاهرتان دارد و همچنین استایل خود را مد نظر قرار دهید. اگر تمایل دارید در بین عینک های مختلفی که در بازار وجود دارد گزینه ای مناسب را انتخاب کنید که با فرم صورت شما هماهنگ باشد و آن را زیباتر جلوه دهد در هنگام خرید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. این نکات می تواند شما را در رسیدن به هدف خود که خرید عینکی مناسب است یاری دهد.

وجود تضاد

یکی از مسائل کلیدی که در انتخاب هر عینکی باید به آن توجه کرد تضاد می باشد. اگر می گوئیم تضاد در واقع منظورمان فرم عینک می باشد. به ظور مثال افرادی که دارای صورت مربعی شکل و یا زاویه دار هستند باید در هنگام انتخاب به سراغ عینک هایی بروند که فریم گردی دارد به این ترتیب می توانند گزینه ای را که با فرم صورت آن ها در تضاد است را برای خود برگزینند. برعکس این مساله نیز وجود دارد و افرادی که دارای صورت گرد هستند باید عینک هایی را انتخاب کنند که دارای فریم مربعی شکل است و می تواند به خوبی بر روی صورت بنشیند.

گزینه تضاد در خصوص رنگ پوست افراد نیز صدق می کند؛ به عنوان مثال افرادی که رنگ پوست روشنی دارند در هنگام انتخاب عینک باید به سراغ رنگ های تیره بروند ولی اگر رنگ پوست تیره باشد باید فریمی انتخاب شود که دارای رنگ روشنی است و می تواند بیشترین تناسب را با چهره فرد داشته باشد.

داشتن تناسب کافی

عینکی که انتخاب می شود باید تناسب بسیار زیادی با صورت فرد داشته باشد. در خصوص عینک های آفتابی می توان از این قانون سرپیچی کرد و عینک های آفتابی که دارای اندازه بزرگ تری هستند باز هم می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به صورت فرد بدهند. تناسب یکی از اصلی ترین مواردی است که در خصوص عینک های مظالعه باید در نظر گرفت چرا که عدم توجه به آن موجب می شود تا ظاهر بهم ریخته ای برای شما به وجود بیاید. اگر بخواهیم به ساده ترین شکل در این مورد صحبت کنیم باید بگوئیم مناسب ترین عینک گزینه ای است که قاب آن به خوبی بر روی گونه های فرد قرار بگیرد.

توجه به مد

برخی از افراد هستند که توجه زیادی به مد دارند اما گاهی فراموش می کنند هراز گاهی عینک خود را تغییر دهند. اگر مدت زمان زیادی از تعویض عینک تان می گذرد حال دیگر وقت آن رسیده دست به کار شده و عینک جدیدی را برای خود انتخاب کنید. این کار برای افرادی هم که شماره چشم آن ها هیچ تغییری نداشته است الزامی می باشد و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر افراد داشته باشد. هیچ لزومی ندارد در هنگام انتخاب عینک جدید بر طبق مد باشد. به طور نمونه اگر مد سال استفاده از عینک هایی با فریم گرد است و شما نیز دارای صورت گردی هستید و نمی توانید تناسب خوبی بین صورت و عینک داشته باشید بهتر است به سراغ عینکی بروید که قسمت بالایی آن کمی زاویه داشته باشد ولی قسمت پائین این عینک باید کمی گرد باشد به این ترتیب هم عینکی متناسب با صورت خود انتخاب کرده اید و هم طبق مد سال رفتار نموده اید. این عینک می تواند تناسب خاصی با صورت شما داشته باشد و به اندازه کافی نیز جذابیت و به روز بودن شما را نشان خواهد داد.

توجه به رنگ عینک

در انتخاب رنگ عینک می توانید با دست باز عمل نمائید و انتخاب های بیشماری پیش روی شما قرار دارد. البته عینک هایی که با رنگ پوست متضاد باشد بیشتر در چشم خواهد بود اما در انتخاب رنگ فریم عینک می توانید با توجه به سلیقه و نظر خود گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین تاثیر را در زیباتر نشان داده چهره شما داشته باشد. افرادی که دارای تن پوست گرم هستند بهتر است به سراغ عینک هایی با رنگ های پاستلی و یا سیاه و سفید نروند. برای این افراد رنگ های عسلی، طلایی و بژ و زیتونی و تن های رنگ قهوه ای بهترین گزینه می باشد. افرادی هم که تن پوست سردی دارند بهتر است از عینک هایی که به رنگ مشکی و بنفش و خاکستری و سرخابی و آبی هستند گزینه ای را که متناسب با صورت آن ها است انتخاب نمایند.

تاثیر شخصیت در انتخاب عینک

هنگامی که عینکی را انتخاب می کنید باید به هماهنگی فریم آن با شخصیت خود توجه کافی داشته باشید. افرادی که دارای جسارت بیشتری هستند بهتر است فریم هایی که پهنای بیشتری دارند را انتخاب کنند. این افراد می توانند از دو عینک متنوع برای خود استفاده نمایند. یکی از این عینک ها که دارای تناسب بیشتری با شخصیت جدی آن ها است می تواند برای محل کار استفاده شود اما گزینه دیگر باید کمی ظرافت داشته باشد و در میهمانی ها از آن استفاده گردد.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید