رعایت این نکات برای حفاظت عینک.

رعایت این نکات برای حفاظت عینک

امور مشتریان عینک نور

1398/08/11_22:27

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

اگر از عینک استفاده می‌کنید رعایت این نکات را هرگز فراموش نکنید

بسیاری از افراد از عینک طبی یا آفتابی استفاده می‌کنند، برای حفظ سلامت چشم هنگام استفاده از عینک رعایت نکاتی توصیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، افرادی که عینک برچشم می‌زنند برای بازه زمانی طولانی در طول روز از این وسیله استفاده می‌کنند، همزمان با داشتن عینک به مطالعه، رانندگی، حرکت در خیابان، خرید، کار با رایانه و تلفن همراه و حتی آشپزی می‌پردازند.

انجام تمامی این کار‌ها سبب می‌شود به دلیل پوسته ریزی سلول‌های پوستی یا قرار گرفتن در تماس با اشیای مختلف انواع آلودگی‌ها بر سطح شیشه‌ عینک‌های طبی یا آفتابی جای گیرد.

نادیده گرفتن تمیزی عینک‌ها می‌تواند خطری جدی برای سلامت چشم‌ها و حتی آسیب به زیبایی پوست به حساب آید، عینک زمانی که برسطح بینی قرار می‌گیرد، اگر  برای بازه زمانی طولانی تمیز نشود می‌تواند سبب تحریک فولیکول‌های موی روی بینی و ایجاد جوش و آکنه شود.

زمانی که روی عینک لکه‌های تماس دست  یا سایر آلودگی‌ها قرار می‌گیرد چشم دچار فشار برای مشاهده دقیق اشیای مقابلش می‌شود.

همچین در صورتی که لنز عینک دچار خراش یا شکستگی شد باید به سرعت تعمیر و تعویض شود، زیرا احتمال شکستگی و ورود اشیای خارجی به چشم و نیز فشار به چشم برای مشاهده با وضوح بالای اشیای مقابل به وجود می‌آید.

روش‌های کاربردی برای تمیز کردن شیشه عینک

برای پاک کردن عینک، استفاده از محلول‌های شوینده استاندارد مخصوص عینک یا استفاد از آب ولرم به همراه شامپوملایم توصیه می‌شود.

پس از شست و شو عینک باید خشک و سپس با استفاده از دستمال مخصوص ضد خشک تمیز و درخشان شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای خشک کردن عینک از دستمال کاغذی استفاد نکنند، زیرا الیاف آن زبر است و می‌تواند سبب خش افتادن لنز عینک شود.

استفاده از پاک کننده‌های آرایشی نیز برای شست و شوی عینک توصیه نمی‌شود، زیرا این محصولات دارای مواد شیمیایی هستند و سبب آسیب رسیدن به لنز عینک می‌شوند.

عینک را درمحیط خشک و تمیز و بنا به توصیه متخصصان همیشه در کیف مخصوص عینک قرار دهید تا از آسیب و خش افتادن ایمن بماند.

در صورتی که امکان جای گذاشتن عینک وجود دارد از بند عینک استفاده کنید تا آن را فراموش نکنید.

هر۶ ماه یک بار به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید تا بینایی شما مورد سنجش قرار گیرد و درصورت نیاز شماره عینک اصلاح شود.

برای خرید عینک آفتابی حتماً از فروشنده بخواهید آزمایش محافظت دربرابر اشعه‌های UVB و UVA خورشید را برایتان انجام دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از عینک آفتابی‌های دارای لنز بزرگ استفاده کنند تا پوشش کاملی برای چشمان آن‌ها دربرابراشعه‌های مضرخورشید باشد.

در صورت بروز حساسیت، قرمز شدن چشم و اشک ریزی در زمان استفاده از عینک آفتابی این احتمال وجود دارد که عینک آفتابی دارای سطح محافظت کافی در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیست.

بیشتر عینک‌های طبی کنونی دارای لنز‌های پلاستیکی هستند که سبب می‌شود بسیار راحت تر از شیشه خراشیده شوند. به همین دلیل مراقبت از آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ برای پاک کردن عینک باید با دستمال مخصوص و به شکل دورانی عدسی‌های عینک را با ملایمت پاک کرد تا لکه‌های چربی از سطح آن پاک شود.

زمانی که عینک برچشم دارید از محصول‌های آرایشی بهداشتی، چون اسپری، عطر یا محصول‌های آرایشی استفاده نکنید، زیرا امکان دارد سبب صدمه به پوشش ضد انعکاسی عدسی عینک شود.

از قرار دادن عینک بر روی صفحه داشبورد جلوی خودرو خودداری کنید به ویژه در فصل‌های گرم سال، زیرا عدسی عینک می‌تواند مانند ذره‌بین عمل کرده و سبب آتش گرفتن خودرو شود.

برای افزایش طول عمر عینک آفتابی یا طبی در زمانی که می‌خواهید آن را برچشم قراردهید یا زمانی که می‌خواهید عینک را از چشم بردارید از هر ۲ دست استفاده کنید.

در صورتی که کودک نیاز به استفاده از عینک طبی دارد، حتماً نوع استاندارد آن را تهیه کنید که مقاومت خوبی در برابر ضربه داشته باشد. همچنین با کودک درباره مزایای استفاده از عینک صحبت کنید تا با میل و رغبت از این وسیله استفاده کند.

از قرار دادن عینک بر روی سر یا زیرچانه خودداری کنید، زیرا احتمال فشاربه فریم عینک و شکستن آن وجود دارد، همچنین قراردادن عینک روی مو‌ها می‌تواند سبب جذب آلودگی از مو‌ها به روی عدسی عینک و بروز مشکل‌های سلامت شود.

در صورتی که عینک شما قابلیت محافظت دربرابر ضربه ندارد هرگز زمان انجام ورزش از آن استفاده نکنید.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید