سن استفاده از لنز.

سن استفاده از لنز

امور مشتریان عینک نور

1398/08/08_12:7

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

از چه سنی میتوان از لنزهای تماسی استفاده کرد؟

استفاده از لنزهای تماسی برای زیبایی در بین جوانان و نوجوانان بسیار رایج شده است و والدین نگران هستند که نوجوانان شان با استفاده از این نوع لنزها به چشمهای خود آسیب نرسانند.

واقعیت این است که هیچ محدودیت سنی برای استفاده از لنزهای تماسی وجود ندارد, حتی کودکان  نیز می توانند از این نوع لنز استفاده کنند بسیاری از متخصصان چشم سن استفاده از لنزهای تماسی را از ۱۱ تا ۱۴ سال مناسب می‌دانند.

مسئله مهم برای استفاده از لنزهای تماسی در بین نوجوانان این نیست که آیا سن آنها مناسب است یا خیر در واقع مشکل آن است که آیا آنها مسئولیت کافی برای مراقبت و انجام روند استفاده از لنزهای تماسی را دارند یا خیر.

در واقع این تصمیمی است که ,والدین نوجوانان و پزشک مراقب چشم باید با یکدیگر بگیرند.

به جز استفاده از لنزهای زیبایی بسیاری از نوجوانان برای اصلاح عیوب چشمی باید از عینک استفاده کنند و امروزه این افراد کم سن وسال به دنبال استفاده از لنز ها به جای عینک هستند.

لنزهای تماسی ممکن است به یک نوجوان کمک کند که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و به راحتی با دیگران تماس برقرار کند. همچنین از آنجایی که بیشتر نوجوانان علاقه مند به تحرک و ورزش هستند لنزهای تماسی می‌توانند مشکلاتی که عینک ها برای آنها حین ورزش به وجود می‌آورند را برطرف کنند.

 مراقبتهای لنز ها چه اهمیتی دارند؟

روند تمیز کردن لنز ها بسیار ساده است اکثر مردم فقط از یک بطری حاوی محلول چند منظوره استفاده می کنند.

استفاده از لنز های روزانه که نیازی به شستشو ندارند که بسیار آسان است و جای نگرانی ندارد .

اما برای استفاده از لنزهایی که نیاز به تمیز کردن نیاز دارند, تحقیقات و تجربه نشان داده است که نوجوانان خیلی بیشتر از بزرگسالان نسبت به تمیزی لنز ها و عمل به دستورالعمل های پزشک تعهد نشان می دهند.

 آیا برای گرفتن یک لنز تماسی نیاز به نسخه پزشک داریم؟

اداره غذا و دارو لنز های های تماسی را به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی طبقه بندی میکنند که برای خریدن آنها نیاز به نسخه پزشک است. در واقع اگر این جدیت در نظام پزشکی نباشد مشکلات چشمی بسیاری برای افراد ممکن است به وجود بیاید.لنز باید لنز ها توسط پزشک متخصص تجویز شده و اندازه مناسب شکل و نمره آن توسط پزشک تعیین شود.

همانطور که گفتیم گذاشتن و برداشتن لنز های تماسی کاملاً بی دردسر است و حتی می تواند سرگرم کننده باشد اما حتما باید قبل از استفاده آموزشهای لازم را از پزشک بپرسید.

قیمت لنزهای تماسی به چه صورت است؟

همانطور که عینک ها قیمت های بسیار متفاوتی دارند هزینه لنزهای تماسی نیز می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد بسته به نوع برند و کاربرد آنها.

شما می توانید از پزشک مراقب چشم خود بخواهید لنز مناسب برای محدوده بودجه شما  تجویز کند.

علاوه بر هزینه خود لنز هزینه محلول های تمیز کننده و شستشوی لنز را نیز باید حساب کنید.

واقعیت این است که شما باید یک عینک  هم برای مواقع ضروری خود داشته باشید.

همانطور که گفتیم لنز ها بر اساس طول مدت قابل استفاده انواع مختلفی دارند لنزهای تماسی روزانه به هیچگونه محلول و ماده شستشو دهنده و یا جای لنز نیاز ندارند ,با این روش شما در این نوع هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد و اغلب این نوع لنزها را می توانید دانه ای ۱ دلار خریداری کنید که بسیار مقرون به صرفه است.

 اگر یک لنز گم شود یا پاره شود چه باید کرد؟

برای جایگزین کردن لنز آسیب دیده پاره شده و یا گم شده خود حتماً با پزشک خود مشورت کنید اگر شما در ابتدای کار یک عینک و یا لنز جایگزین برای روز مبادا داشته باشید در چنین مواقعی نگرانی را تجربه نخواهید کرد.

 آیا تماس لنز ها با چشم راحت است؟

لنزهای تماسی بسیار راحت طراحی شده‌اند اکثر آنها از یک ماده نرم ساخته شده اند که به راحتی قابل انعطاف است و می‌تواند خود را با شکل چشم تطبیق دهد.

ممکن است شما در طول روز زمانی که از لنزهای تماسی خود استفاده می کنید در چشم تان احساس ناراحتی کنید این ممکن است به دلیل وجود آلودگی در هوا و یا عوامل آلرژن باشد که می توانند به لنز بچسبند احساس ناراحتی در چشم می‌تواند به دلیل خشکی چشم و یا لنز نیز به وجود بیاید.

 آیا استفاده از لنزهای تماسی برای نوجوانان کاملا ایمن است؟

در واقع در خیلی از مواقع استفاده از لنز بسیار ایمن تر از عینک است .با توجه به فعالیت ها و ورزش هایی که نوجوانان در طول روز دارند ممکن است عینک آنها بشکند و این خطرساز باشد اما استفاده از لنزها آنها را از شر عینک خلاص کرده و همچنین خطر های ناشی از شکستن و خرد شدن عینک را ندارد.

لنزهای تماسی رنگی و خاص چطور؟

این لنزها نیز سرگرم کننده و ایمن هستند تا زمانیکه آنها به درستی مورد استفاده قرار بگیرند و مورد تجویز پزشک باشند.

هرگز به صورت آنلاین لنز نخرید, لنز ها را از یک سالن زیبایی و یا هر فروشگاه دیگری بدون نسخه پزشک خریداری نکنید. توجه داشته باشید که این نکات درباره لنز های رنگی و  زیبایی نیز صادق است. در خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا ,مردم نمی توانند بدون تجویز و نسخه پزشک حتی لنزهای زیبایی را از فروشگاه ها و مغازه های معمولی خریداری کنند.

هر مغازه لوازم آرایشی فروشی و یا خرده فروشی که سعی دارد ,لنز های تماسی زیبایی را بدون نسخه پزشک به شما بفروشد خارج از قانون عمل می‌کند و به امنیت چشم شما اهمیتی نمی دهد.

توجه داشته باشید که اگر لنزهای زیبایی را به عنوان یک وسیله آرایشی و تنها گاهگاهی استفاده می کنید باید حتما آنها را به طور مناسب نگهداری کرده و ضدعفونی کنید.

آیا می توان از لنز فرد دیگری استفاده کرد؟

حتی اگر لنزها طبی نبوده و شماره نداشته باشند استفاده از لنز دیگران به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.میکرو ارگانیسم های خطرناک که باعث عفونت های جدی چشم می شوند می توانند از این طریق منتقل شوند اگر شما به پزشک متخصص چشم خود برای استفاده از لنزهای تماسی مراجعه کنید اغلب آنها یک لنز به شما می‌دهند تا نوجوانان بتوانند قبل از اینکه لنز را خریداری کنند تصمیم بگیرند که آیا احساس راحتی می کنند و می توانند از آن استفاده کنند یا خیر.

 آیا میتوان با لنز های تماسی خوابید؟

خیر به هیچ عنوان خوابیدن با لنز ها پیشنهاد نمی شود چون خیلی از لنز ها این قابلیت را که افراد بتوانند با آن ها بخوابند و مادام العمری باشند را ندارند آنها نوعی خاص از لنز ها هستند که طوری طراحی شده‌اند که بتوانند در طول خواب نیز در چشم افراد قرار داشته باشند انواع گسترده ای ازلنز ها که در دسترس عموم قرار دارد نمی تواند در موقع خواب استفاده شوند چون این لنزها مقدار اکسیژنی که از خود عبور می‌دهند خیلی زیاد نمی باشد و این موضوع می تواند به چشم شما آسیب بزند.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید