محلول لنز.

محلول لنز

امور مشتریان عینک نور

1398/07/29_11:51

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

 

بهترین محلول لنز کدام است؟

محلول لنز

هنگام خرید محلول لنز تماسی، پزشک معالج بهترین محلول شست‌وشو متناسب با چشمان شما را برایتان تجویز خواهد کرد. پیشنهاد پزشک بر اساس مشکل چشم و لنزی است که شخصِ شما استفاده می‌کند. بنابراین بهتر است به توصیه او گوش کنید تا مشکلی برای چشمانتان به وجود نیاید. در ادامه این مطلب به معرفی انواع مختلف محلول لنز پرداخته‌ایم تا متوجه شوید که هر محلولی برای هر لنز چشمی خوب نیست. تا با توجه به این اطلاعات به حفظ سلامت خود کمک کنید. شست‌وشوی درست و نگهداری موثر از لنز تماسی به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند. همچنین به واسطه این کار  از پدیدار شدن هرگونه عفونت در چشم هم پیشگیری خواهد شد. روند ضدعفونی کردن لنز تماسی بسیار ساده است و چند مرحله کوتاه را در بر می‌گیرد که هر آدمی با هر میزان مشغله از عهده انجام آنها برخواهد آمد.

محلول لنز زایس   ZEISS

محلول لنز / لوناتو

محلول تمیزکننده مسافرتی لنز Avizor

خرید محلول تمیزکننده مسافرتی لنز Avizor

مقایسه مدل‌های مختلف محلول لنز تماسی

به صورت کلی دو نوع محلول برای لنز وجود دارد که هر کدام استفاده و کاربرد متفاوت از هم دارند. بیشتر محلول‌ها به این صورت هستند که شما باید پیش از گذاشتن لنز در چشم، با کمک انگشت‌های دست محلول را روی لنز بمالید و سپس آبکشی کنید. این کار سپس ناپدید شدن ارگانیسم‌های میکروبی می‌شود. همچنین لیپیدها را حل می‌کند و رسوبات پروتئینی را از سطح لنز می‌شوید. برخی دیگر از محلول‌های این طوری هستند که شما فقط با آن باید لنز را آبکشی کنید و به مالش نیازی ندارد. در عوض هر دو طرف لنز را باید با محلول، شست‌وشو دهید. در هر روش، باید تمامی مراحل با دقت و به طور کاملا صحیح انجام شوند تا سلامت چشم به خطر نیفتد. مدل‌های مختلف محلول لنزی کارکردهای گوناگون دارند و توصیه ما این است پیش از تغییر برند یا مدل محلول لنز حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید و مطمئن شوید که نمونه‌ی موردنظر برای چشمان شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

محلول لنز opti free

محلول لنز opti free

خرید محلول لنز opti free

۱- محلول لنز چندکاره

بزرگ‌ترین مزیت محلول لنز چند کاره این است که می‌توانید از آن برای شستن، ضدعفونی کردن، آبکشی کردن و ذخیره لنز در قاب استفاده کنید. این لنزها سهم بزرگی در بازار خرید لنزها دارند و دلیلش هم پرواضح است؛ همان طور که گفتیم با یک محلول می‌توان همه کارهای شست‌وشوی لنز را انجام داد و لازم نیست یک بار مایع شوینده بریزیم و بعد با مایع ضدعفونی کننده میکروب‌ها را از بین ببریم و در آخر با محلول ساده لنز را آبکشی کنیم. همه این کارها با یک محلول همه کاره صورت می‌گیرد و در نتیجه مردم ترجیح می‌دهند برای لنز خود محلول همه کاره خریداری کنند. برای استفاده از محلول لنز همه کاره باید اول از همه دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. مقداری از محلول را کف دست بریزید. یکی از لنزها را در ان قرار دهید. با انگشت اشاره دست دیگر روی سطح لنز را بمالید. لنز را برگردانید و همین کار را با پشت لنز تکرار کنید. توصیه می‌کنیم شب قبل از خواب، وقتی لنزها را از چشم خارج می‌کنید، پیش از قرار دادنشان در قاب آنها را به این روش شست‌وشو دهید تا خیالتان راحت باشد که هیچ میکروب یا رسوب چربی و پروتئین روی سطح لنزها باقی نمانده است. این روش را باید پیش از گذاشتن لنز در چشم هم انجام دهید. این را به یاد داشته باشید که تمیز بودن لنزها این اطمینان را به شما می‌دهد که چشم‌ها در معرض خطرات بسیار کمتری قرار دارند و به راحتی به عفونت مبتلا نمی‌شوند.

محلول لنز هیدروژن پروکساید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن لنزهای تماسی است. از آنجا که هیدروژن پروکساید خاصیت ضد آلرژی دارد، این محلول برای کسانی مناسب است که به محلول‌های لنزی حساسیت دارند. از این مدل محلول لنزی می‌توانید برای تمیز کردن لنز با دست، آب کشیدن و نگهداری لنز در قاب استفاده کنید. اما باید مراحل خنثی‌سازی این محلول را به درستی انجام دهید تا مشکلی برای سلامت چشم پدیدار نشود. محلول لنز هیدروژن پروکساید خنثی شده نیست و بنابراین شستشوی لنز با آن باعث می‌شود تا وقتی لنز را در چشم قرار می‌دهید چشم دچار سوزش شدید شود. مرحله خنثی‌سازی این محلول که جزو مراحل اساسی و ضروری است به این صورت است که لنز را باید در قاب مخصوصی بگذارید که قرص خنثی‌سازی مخصوص دارد و در ترکیب با محلول پروکسید هیدروژن واکنش نشان می‌دهد. حتما توجه داشته باشید که پیش از قرار دادن لنز در این قاب آن را در چشم نگذارید. همچنین یادتان باشد که پس از تمام شدن هر بطری محلول پروکسید هیدروژن، قاب لنز را هم عوض کنید زیرا قرص‌های موجود در قاب قبلی دیگر اثر ندارند و باید تعویض شوند. لنزها باید چندین ساعت در این محلول و قرص خنثی کننده قرار داشته باشند. در برخی موارد باید لنز یک شب تا صبح در محلول بماند. البته برخی از برندها زمان خنثی‌سازی کوتاه‌تری دارند که می‌توانید با جست‌وجو و سوال پرسیدن از پزشک، این گزینه‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

واکنش‌های آلرژیک یا بروز هر نوع حساسیتی

از دیگر مسایلی که باید هنگام خرید محلول لنزی مدنظر داشته باشید، احتمال بروز حساسیت است. بسیاری از محلول‌های شوینده لنز حاوی مواد نگهدارنده هستند که به افزایش طول عمر محصول کمک می‌کنند. اما همین مواد نگهدارنده می‌توانند برای برخی افراد حساسیت ایجاد کنند. همچنین پیش از خرید محلول شوینده لنز تاریخ تولید و انقضای آن را چک کنید. گاهی ممکن است حساسیت یک سال پس از تاریخ تولید محلول ایجاد شود. در صورت بروز آلرژی می‌توانید با مشورت پزشک، محلول شوینده لنز خود را عوض کنید.

مراحل شست‌شو و صدعفونی کردن لنز تماسی

دست‌های خود را با آب و صابون تمیز بشویید.

کمی از مایع لنز را کف دست بریزید. لنز را در آن قرار دهید.

با انگشت اشاره دو طرف لنز را بشویید.

سپس لنز را آبکشی کنید.

این کار را هر روز تکرار کنید.

این روش برای زدودن پروتئین و رسوبات چربی در لنز بسیار موثر است. توجه داشته باشید که اگر محلول لنز شما پروکسید هیدروژن است پیش از خنثی کردن محلول که از طریق قرص موجود در قاب مخصوص انجام می‌شود، لنز را در چشم نگذارید. قاب لنز را هم هر سه ماه یک بار عوض کنید زیرا محل اجتماع باکتری‌هاست و عمر مفیدش نهایتا یک فصل است.

 

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید