رنگ های عدسی.

رنگ های عدسی

امور مشتریان عینک نور

1398/09/04_12:23

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

رنگ های عدسی

 

عدسیهـا در تـه رنـگاي متـفـاوتي مـوجود مي باشند كه هر كدام براي فعاليت هاي ويژه اي مناسب است.

1- ته رنگ خاكستري: يك ته رنگ فوق العاده كه سبـب كـاهش كـلـي روشنـايــي نور گشته و چشمها را در برابر تابشهاي زننده (خيره كننده) محافظت كرده و بـراي رانندگي و استفاده عمومي مناسب ميباشد.

2- ته رنگ زرد و طلايي: ميزان نور آبي را كاهش داده و در عـيـن حـال به فركانسهاي ديگر نور اجازه عبور مي دهـد. تـه رنـگ زرد بـطور كـلي رنـگ آبـي را حـذف كرده و سبب ميگردد همه چيز واضح تر بنظر برسد (چـون نور آبي تمايل به پخش و بازتاب فراوان دارد از اين رو حذف آن در وضوح ديد موثر است) و به همين خـاطر اسـت كـه بيشتر عينكهاي ويژه اسكي روي برف زرد رنگ ميباشند. در واقع اين ته رنگ ديد نور را مختل ميكند براي رانندگي در شب، هواي ابري و مه آلود نيز مناسب است.

3- ته رنگ قهوه اي و كهربايي: ته رنگهاي عمومي ميباشند و مزاياي آن كاهش نور زننده و حذف فركانسهاي بالاي نور مانند نـور آبـي و مـاوراء بنـفش را دارد. مانند ته رنگ زرد ديد نور را مختل ميكند اما كنتراست و وضوح را افزايش ميدهد. براي دويدن، دوچرخه سواري و رانندگي مناسب است.

4- ته رنگ سبز: كاهش نور زننده و حـذف نـور آبي از ويژگيهاي آن ميـباشد از آن رو كه ته رنگ سبز بالاترين ميزان كنتراست و بيشترين درجه تيزبيني را فراهم مي آورد بسيار محبوب ميباشد.

5- ته رنگ صورتي و قرمز: كنتراست عالي را از اجسام بـا پـس زميـنـه آبـي و سـبـز فراهم مي آورد. براي شكار و اسكي روي آبي مناسب است.

6- ته رنگ آبي: بيشترين نور آبي را از خود عبور مي دهند. بـراي گـلف و تـنـيـس و يـا نشانه گيري به سوي هدفهاي سبزرنگ.

 

 

 

عینک نور : 02532943049

 

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید