به چه نکاتی در خرید فریم عینک طبی باید توجه کنیم؟.

به چه نکاتی در خرید فریم عینک طبی باید توجه کنیم؟

امور مشتریان عینک نور

1398/07/21_18:32

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

به چه نکاتی در خرید فریم عینک طبی باید توجه کنیم؟

انتخاب درست شما در هنگام خرید فریم عینک طبی از بخش‌های مهمی است که به شما کمک می‌کند شخصیت و زندگی روزمره‌ی خود را با عینکتان هماهنگ کنید. در اوایل قرن بیستم، منابع بسیاری در این زمینه به وجود آمدند که می‌توانستید از آن‌ها انتخاب کنید. عینک‌ساز شما ممکن است قادر باشد که متناسب‌ترین عینک را برای شما بسازد، اما ممکن است که نتواند عینک مورد علاقه‌ی شما را بسازد. دیگر فروشندگان معمولا قیمت کمتری نسبت به سازندگان پیشنهاد می‌کنند. اما قبل از خرید فریم عینک طبی و پیش از رفتن به فروشگاه لازم است که شکل، سایز، رنگ و جنس فریم خود را تعیین کنید.

۱- در طول روز چه مدت عینک به چشم دارید؟

پاسخ این سوال از جنبه‌های مختلفی در خرید فریم عینک طبی شما اثر خواهد گذاشت. افرادی که زمان کمتری را با عینک می‌گذرانند اغلب می‌خواهند پول کمتری صرف خرید عینک کنند. علاوه بر این ممکن است این افراد مشکلی با فریم‌های نسبتا سنگین نیز نداشته باشند. برعکس، افرادی که اکثر اوقات عینک به چشم دارند ترجیح می‌دهند پول بیشتری صرف عینک کنند و در عوض عینک راحت‌تر و سبک‌تری داشته باشند.

۲- زندگی روزمره‌ی شما اغلب چگونه است؟

برخی از کارهای روزانه‌ی شما ممکن است نیازمند ویژگی‌های پوششی خاصی باشد. با آب سر و کار داشتن، ورزش کردن و کار با ماشین‌آلات سنگین، در خرید فریم عینک طبی شما تاثیر مستقیم خواهند داشت. اگر شما عینک خود را به هنگام کارهای دستی استفاده می‌کنید، به دور و بر خود نگاه کنید. بهترین روش شما در انتخاب عینک مناسب یافتن افرادی است که در شرایط مشابه شما از عینک استفاده میکنند. مشاهده‌ی عینک طبی همکارانتان به شما ایده‌های خوبی برای انتخاب عینک خودتان خواهد داد.

افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند، می‌بایست دقت کنند که از فریم‌های مقاوم‌تری استفاده کنند. این کار احتمال تعمیر فریم شما را کاهش خواهد داد. از طرفی اگر جزو افرادی هستید که ضمن فعالیت‌هایتان زود به زود عینکتان آسیب می‌بیند، بهتر است که هنگام خرید فریم عینک طبی به فکر گارانتی یا بیمه نیز باشید.

۳- چقدر به زیبایی و شیک بودن عینک اهمیت می‌دهید؟

به این فکر کنید که چه میزان زیبایی عینک برای شما مهم است. عینک‌ها ممکن است علاوه بر کاربرد اصلی خود به عنوان بخشی از پوشش شما به حساب بیایند. تولیدی‌ها و برندهای مختلف عینک نیز، امتیاز خاصی برای زیبایی قائل هستند که طبعا این امتیاز موجب بالا رفتن هزینه‌ی عینک خواهد شد. یک عینک ساده ممکن است برای شما ارزان‌تر تمام شود، اما اگر می‌خواهید پوششی همراه با مد روز داشته باشید و چهره‌ی شما خاص‌تر به نظر برسد، بهتر است که به محصولات جدید برندهای مختلف توجه کنید.

۴- چهره‌ی شما به کدام یک از اشکال هندسی نزدیک‌تر است؟

انتخاب ایده‌آل‌هنگام خرید فریم عینک طبی ، تماما به شما و علایق شما بستگی ندارد. این ویژگی‌های خاص چهره‌ی شما هستند که تعیین می‌کنند چه تیپ عینکی با چهره‌ی شما سازگارتر خواهد بود. از مهم‌ترین ویژگی‌های چهره می‌توان به شکل و فرم صورت اشاره کرد . شما به آسانی می‌توانید این شکل را تشخیص دهید. اگر تشخیص آن با نگاه کردن به آینه برای شما ساده نیست، می‌توانید از خود یک عکس بگیرید و سعی کنید با شکل‌های مختلف چهره‌ی خود را مقایسه کنید. در کل باید در هنگام خرید فریم عینک طبی به این نکته توجه کنید که اگر صورت شما گرد یا بیضی است و یا انحنای بیشتری دارد بهتر است که از عینک‌های زاویه‌دار استفاده کنید تا مکمل چهره‌ی شما باشد، و اگر صورت شما مستطیلی، مربعی و یا زاویه‌دار است، بهتر است که از عینک‌های گرد و منحنی‌دار استفاده کنید. 

۵- آیا پوستتان به جنس خاصی آلرژی دارد؟

اگر این اولین فریمی نیست که می‌خرید، احتمالا تا حدودی با حساسیت‌های پوست خود آشنا شده‌اید. اگر برای اولین بار تصمیم به خرید فریم عینک طبی دارید و پوست نسبتا حساسی دارید بهتر است که با متخصص پوست نیز مشورت کنید. اگر راجع به پوست خود مطمئن نیستید و نمی‌خواهید نزد متخصص بروید، در زیر نمونه‌هایی از جنس فریم‌ها که افراد معمولا به آن‌ها حساسیت دارند آمده است:

پلاستیک و مواد مصنوعی: امروزه برخی از این مواد با ضدحساسیت‌ها ترکیب می‌شوند که این کار موجب کاهش حساسیت پوستی افراد خواهد شد. این مواد در بازه‌ی گسترده‌ای از هزینه‌ها وجود دارند. نمونه‌ای از آن‌ها شامل سلولز پروپیونات، سلولز استات/زایلونیت و نایلون و … می‌باشند.

فلز: فریم‌های فلزی نیز انواع مختلفی دارند، برخی دارای ترکیبات ضدحساسیت می‌باشند، اما برخی دیگر بسته به پوست شما ممکن است موجب حساسیت شوند. نمونه‌هایی از این جنس شامل تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، برلیوم و آلومینیوم می‌باشند.

مواد طبیعی: این مواد همچون چوب، استخوان و شاخ معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کنند.

۶- پوستتان چه رنگی دارد؟

هنگام خرید فریم عینک طبی همچون خرید لباس، می‌بایست به رنگ پوست خود نیز توجه کنید. برخی افراد ممکن است در تقسیم رنگی در دو گروه جای گیرند. برای اینکه بفهمید که رنگ پوستتان گرم است یا سرد، یک تکه کاغذ سفید را کنار صورت خود بگیرید. اگر رنگ پوست شما زرد، قهوه‌ای و یا برنزه است، تناژ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوستتان به صورتی و یا آبی متمایل است، تناژ پوستتان سرد است.

رنگ پوست گرم: بهتر است بیشتر از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز تیره و … استفاده کنید تا رنگ‌هایی مثل سیاه، سفید و یا رنگ‌هایی با تضاد زیاد.

رنگ پوست سرد: رنگ‌های صریح‌تر همچون سیاه‌، سفید و رنگ‌های روشن و رنگی برای این افراد مناسب‌تر هستند. رنگ قهوه‌ای تضاد زیادی با پوستتان ایجاد خواهد کرد.

۷- موهای شما چه رنگی دارد؟

رنگ مو نیز همچون رنگ پوست دو نوع دسته بندی گرم و سرد دارد. رنگ‌هایی همچون بلوند مایل به صورتی، سیاه مایل به آبی و سفید، نمونه‌هایی از رنگ موی قهوه‌ای مایل به سیاه، بلوند طلایی و خاکستری، رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. برای انتخاب عینک نسبت به رنگ مو نیز همان قوائد رنگ پوست را در هنگام خرید فریم عینک طبی می‌بایست رعایت کنید.

 

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید