عدسیهای درایوسیف زایس.

عدسیهای درایوسیف زایس

امور مشتریان عینک نور

1398/07/20_12:1

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

عدسیهای درایوسیف زایس

محققان زایس موفق به طراحی و تولید گونه جدیدی از عدسی های طبی شده اند که رانندگی را بسیار امن تر و راحت تر از قبل می نماید و در عین حال برای استفاده در تمام فعالیت های روزمره دیگر نیز مناسب می باشد

عدسی های درایو سیف (DRIVESAFE ) زایس

بسیاری از افراد هنگام رانندگی به خصوص در شرایط نور کم ، مانند گرگ و میش هنگام غروب و شب، یا در شرایط آب و هوایی دشوار مانند مه و باران از کاهش میدان دید احساس ناامنی و اضطراب میکنند. در همین حال تابش خیره کننده از نور چراغ اتومبیل های روبه رو در شب یا نور ساطع شده از سطح خیس و مرطوب جاده ها و همچنین دشواری در تطابق دید هنگامی که مسیر حرکت چشم متناوبا بین جاده و داشبورد تغییر می کند از دیگر چالش های بزرگ در هنگام رانندگی می باشد.

محققان زایس با بهره جستن از سه عامل زیر موفق به طراحی و تولید گونه جدیدی از عدسی های طبی شده اند که رانندگی را بسیار امن تر و راحت تر از قبل می نماید و در عین حال برای استفاده در تمام فعالیت های روزمره دیگر نیز مناسب می باشد:

1-با کمک فناوری  LUMINANCE DESIGN  ( طراحی بر مبنای میزان تشعشع) اندازه مردمک در شرایط نور کم محاسبه و در طراحی و تولید عدسی لحاظ می شود
2-پوشش ضد بازتاب جدید
Duravision DriveSafe   زایس می تواند تا 64% از میزان درخشندگی و تابش های خیره کننده و آزار دهنده بکاهد.
3-در طراحی عدسی های تدریجی
DriveSafe Progressives   زایس، برای تطابق راحت تر چشم در حرکت بین آیینه ها و داشبورد، وسعت میدان دید میانی تا 43% و جهت حصول دید وسیع تر از سطح جاده ، وسعت میدان دید دور تا 14% افزایش یافته است.

 

دید بهتر در شرایط کم نور با کمک عدسی های DriveSafe   زایس و فناوری نوین  LUMINANCE DESIGN  

مردمک به شدت نور محیط اطراف خصوصاً نوری که به طور مستقیم وارد چشم می شود واکنش نشان می دهد.

در روشنایی روز قطر مردمک کم، و در تاریکی شب زیاد می شود. در شرایط نور کم ( مثل هوا ابری، بارانی ، مه یا رانندگی در شب) قطر مردمک مابین کوچک و بزرگ می باشد که به این وضعیت کم نور شرایط مزوپیک نیز گفته می شود.

در وضعیت مزوپیک یا کم نوری ادراک و تجسم فضایی همانند تخمین مسافت و فاصله و تشخیص عمق میدان دید برای راننده بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

فناوری نوین  LUMINANCE DESIGN  ( طراحی بر اساس میزان تشعشع)، شرایط مختلف نوری و اندازه مردمک  متناسب با هر وضعیت را جهت حصول بهترین و طبیعی ترین کیفیت دید در تمام شرایط در نظر می گیرد. بر این اساس جهت رانندگی اندازه مردمک در شرایط نوری مزوپیک(کم نور) را به عنوان معیار طراحی و محاسبه عدسی در نظرگرفته و عدسی را بر این اساس بهینه سازی می کنند.

 

کاهش پرتوهای خیره کننده و آزار دهنده با کمک پوشش ضد بازتاب Duravision DriveSafe   زایس

تابش های خیره کننده و آزار دهنده(نور مستقیم خورشید یا سایر نورهای مصنوعی) مانع بزرگی برای دید خوب و مناسب می باشند. به ویژه هنگام رانندگی در شب، تشعشعات شدید منتشر شده از چراغ های جلوی اتومبیل هایی که مجهز به فناوری زنون یا ال – ای – دی هستند می توانند اختلال جدی در دید راننده ایجاد کنند که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد و امنیت راننده و سرنشینان را به مخاطره جدی افکند.

تحت نظارت متخصصان نور و روشنایی اتومبیل ( در لابراتور L-LAB) محققان علم بینایی زایس آزمایشات مختلفی را در زمینه چگونگی و میزان تابش های  خیره کننده به انجام رساندند و نهایتاً به این نتیجه رسیدند که طیف آبی رنگ نور منتشر شده از چراغ های جلو اتومبیل هایی که مجهز به تکنولوژی زنون یا ال –ای –دی هستند ( به ویژه در بازه طول موج های 400 تا 450 نانومتر)بیشترین اثر خیره کننده و آزاردهنده روی چشم راننده ایجاد می کند.

با بهره گیری از تحقیقات و آزمایشات محققان زایس موفق به طراحی و تولید پوشش ضدبازتاب  Duravision DriveSafe    شدند که بخش عمده ای از طول موج های آزاردهنده را بازتاب می کند و در قیاس با سایر پوشش های مرغوب می تواند میزان تشعشعات یا تابش های آزاردهنده را تا 64% کاهش دهد.

دید دقیق از جاده ،داشبورد و آیینه ها با کمک عدسی تدریجی DriveSafeProgressives زایس

رانندگی نیاز به دقت و توجه بسیار از سوی راننده دارد و آن ها برای ارزیابی دقیق شرایط رفت و آمد به دید وسیعی از جاده نیاز دارند این وضعیت به ویژه برای افرادی که از عدسی های تدریجی استفاده می کنند و در زمان تغییر میدان دید از جاده به داشبورد و آیینه ها و یا بالعکس بسیار چالش برانگیز می شود. درچنین حالتی داشتن دید پویا و تمرکز سریع ضرورت بسیار دارد.

در نتیجه همکاری مشترک محققان زایس با موسسات تحقیقاتی مهندسی اتومبیل و موتور خودرو در اشتوتگارت آلمان ،آزمایشات و مطالعاتی در زمینه مسیر حرکت چشم در هنگام رانندگی صورت گرفت و نتایج زیر به دست آمد:

97% از زمان رانندگی، چشم رانندگان متوجه مسیر جاده می باشد.

2% از زمان رانندگی، رانندگان به ابزار ها و ادوات واقع در داشبورد اتومبیل نگاه میکنند.

1% از زمان رانندگی، چشم رانندگان متوجه آیینه های جانبی یا میانی می باشد.

 

به منظور کمک به استفاده کنندگان از عدسی های تدریجی در تمرکز سریع تر دید هنگامی که چشم به صورت متناوب بین جاده و داشبورد و آیینه ها تغییر وضعیت می دهد، زایس موفق به طراحی و تولید عدسی های تدریجی DriveSafe   شده است که در نتیجه بهینه سازی های صورت گرفته در طراحی مناطق دید دور و میانی ،نیاز به حرکات افقی سر در هنگام رانندگی را به حداقل رسانده و ضمن ایجاد دید پویا برای راننده، برای تمامی فعالیت های روزمره دیگر نیز کاملاً مناسب می باشد.

 

 

عینک نور : 02532943049



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید