عدسی های بلوکنترل قسمت دوم.

عدسی های بلوکنترل قسمت دوم

امور مشتریان عینک نور

1398/06/30_20:33

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

✅ همانطور که در قسمت اول عدسی های بلوکنترل اشاره شد، یکی از راهکارهای کاهش علایم فشار چشمی دیجیتال، استفاده از عدسی های کاهنده نور آبی می باشد. اما باید توجه داشت که این عدسی ها بصورت كلي به دو نوع تقسيم مي شوند:

1⃣ عدسي هايي كه با استفاده از يك كوتينگ بازتاب دهنده اختصاصي، مقدار مشخصی از نور آبي را بازتاب مي كنند:
هفته قبل، عدسی های بلوکنترل هویا که از این نوع می باشد را معرفی کردیم.

2⃣ عدسي هايي كه با استفاده از متريال بلوكات، نور آبي را كاهش مي دهند:
اين عدسي ها به بلوكات معروفند و از متريال بلوکات استفاده مي كنند كه با بکارگیری افزودنی هایی به متريال پايه، نور آبي را كاهش مي دهد. رنگ بازتاب كوتينگ اين عدسي ها مانند عدسي هاي آنتي رفلكس معمولي بوده و اگر كوتينگ آن را پاك كنيد باز یک عدسی بلوکات با ظاهری که به زردی میزند خواهید داشت. تولید این نوع عدسی ها صرفا با استفاده از متریال خام بلوکات امکان پذیر می باشد.

❗توجه به این نکته ضروری است که افزودني هايي كه به متریال های بلوکات اضافه مي شود شاخص هاي كيفيت اپتيكي عدسي از جمله عدد آبه را كاهش مي دهند در حالي كه اين شاخص ها در عدسی های با مکانیسم کوتینگ در بالاترين حد ممكن توسط كمپاني حفظ مي شود بنابراین كيفيت تصوير در عدسي هاي بلوکنترل بسيار بالاتر است.

از طرف دیگر، یکی از مسائلی که برخی اوقات باعث ایجاد سوء تفاهم برای مشتری نهایی و یا حتی برخی همکاران می گردد و می تواند منجر به بی اعتمادی و یا تخریب عدسی های بلوکنترل که از مکانیسم کوتینگ استفاده می کنند شود، استفاده از پن لایت های مخصوص تست عدسی های بلوکات، برای تست عدسی های بلوکنترل می باشد.

❗حال اگر بدانیم که محدوده طول موجهای تابشی چراغ لیزری مذکور 405 ± 15nm می باشد می توانیم علت رفتار متفاوت اين دو نوع عدسي در مقابل نور پن لايت مذكور را متوجه شويم.

❗نور تابشي پن لايت های مذکور در محدوده بين 395-415 نانومتر مي باشد و با توجه به نمودارهای بالا، در متريال بلوكات تقريبا كل اين نور توسط عدسي جذب مي شود در حاليكه در بلوكنترل بسته به نوع متریال، بین 10 تا 15 درصد از طول موجهای پر انرژی نور (380-500nm) بازتاب مي شود. بنابراين در عدسي هاي بلوكنترل صرفا ميزان كاملا كنترل شده اي از نورهای ساطع شده از صفحات دیجیتال بازتاب شده و فرد استفاده كننده مي تواند همزمان از ديد رنگ طبيعي تر همراه با كيفيت تصوير بالاتر بهره مند گردد.

 

  عینک نور : 02532943049



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید