عینک پلاریزه چیست؟.

عینک پلاریزه چیست؟

امور مشتریان عینک نور

1398/07/18_12:3

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

عینک پلاریزه چیست؟

حتما تا به حال کلمه "پلاریزه" ( Polarized ) به گوشتان خورده است، اما نمی‌دانستید که این کلمه چه معنایی دارد و در چه جایی استفاده می‌شود. قطعا سوالات بیشتری در این رابطه دارید که طبق معمول در وب‌سایت زیبامون دات کام می‌توانید برای پرسش‌هایتان، پاسخی درخور و علمی پیدا کنید. در ادامه با تعدادی از سوال‌های رایج در زمینه پلاریزه و عینک‌های پلاریزه آشنا خواهید شد.

فایده‌های لنزهای پلاریزه

خب، چرا لنزهای پلاریزه خارق‌العاده هستند؟ این مدل لنزها با یک فیلم شیمیایی خاصی پوشیده شده‌اند که تششع را کاهش می‌دهند. تششع زمانی به وجود می‌آید که نور خورشید به سطح آب یا سطح جامدی برخورد می‌کند و بازتاب می‌یابد. لنزهای پلاریزه با خنثی کردن این تششعات، به شما امکان دید بهتر با وضوح بالاتری از اجسام را می‌دهند و هم‌چنین به کم کردن اشعه‌ی خطرناک UV (فرابنفش) نیز کمک می‌کنند.

پلاریزه شدن (دو قطبی شدن) چگونه عمل می‌کند

انوار خورشید در هر جهتی ساطع می‌شوند، بنابراین وقتی که یک اشعه به سطحی صاف برخورد کند، نور بازتاب داده شه به چشم‌ها برخورد می‌کند، سایز آن درشت می‌شود و باعث تابش خیره کننده‌ای می‌شود. این درخشش به اصطلاح کور کننده است، میزان دقت بینایی شما را کم می‌کند، رنگ‌ها را تغییر می‌دهد و حتی به صورت موقت باعث نابینایی می‌شود. درنتیجه جالب نیست! عینک‌های معمولی فقط برای کاهش میزان نوری که عمودی و افقی به شیشه آن برخورد می‌کند تنظیم و ساخته شده‌اند. اما این فیلتر شیمیایی که روی لنزهای عینک‌های پلاریزه قرار دارد، نورهایی که به صورت افقی به شیشه برخورد می‌کنند را جذب کرده و به امواجی که عمودی هستند اجازه‌ی عبور می‌دهد. به دلیل عبور یک طرفه نور از لنزهای پلاریزه، درخشندگی و تششعع حذف می‌شود.

مدل‌های لنزهای پلاریزه

لنز پلاریزه 75 میلی متری

این لنزهای پلاریزه از ورقه‌های نازک فیلم ساخته شده‌اند و بهترین انتخاب برای مواقعی هستند که مقاومت فشرده‌ای وجود ندارد، یعنی مناسب ورزش‌های معمولی مانند دویدن و گلف هستند.

لنز پلاریزه 1.1 میلی متری

این لنزهای پلاریزه از ورقه‌های ضخیم‌تری از فیلم ساخته شده‌اند. از لنزهای 75 میلی متری مقاوت بیشتری دارند، اما همان لایه‌های پلاریزه کننده‌ای مانند نمونه قبلی را دارند. اگرچه فیلم 1.1 میلی متری ضخیم‌تر است، اما این عینک‌های آفتابی کاهش پلاریزه بهتری نسبت به مدل قبلی ندارند. در واقع این ضخامت معمولا باعث گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

لنزهای رنگی در مقایسه با لنزهای پلاریزه

درحالی‌که لنزهای رنگی برای کاهش روشنی مناسب هستند، اما درخشش و تششع اذیت کننده نور خورشید را همانند لنزهای پلاریزه نمی‌گیرند. اجازه ندهید که لنزهای تیره‌تر باعث به اشتباه افتادن شما در مورد محاقظت بیشتر اشعه‌های UV شوند. همیشه لیبل روی شیشه عینک را چک کنید که چه درجه‌ای از اشعه فرابنفش را جذب می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که شیشه‌های تیره بدون قابلیت مقاومت در برابر اشعه فرابنفش آسیب بسیار بیشتری به چشمان می‌زنند تا این‌که اصلا عینک نزنید. رنگ‌های تیره‌تر باعث بازتر شدن مردمک چشم و در نتیجه ورود خیلی بیشتر اشعه‌ها به داخل آن می‌شوند.

تفاوت عینک معمولی و عینک پلاریزه

لنزهای پلاریزه و ورزش

برای سالیان متمادی، قایق‌رانان و ماهی‌گیران از مزایای لنزهای پلاریزه بیشترین استفاده را کرده‌اند. البته در سال‌های جدید ورزش‌های خیلی بیشتری از فواید این مدل لنزها بهره‌مند شده‌اند، ورزش‌های آبی، دوچرخه‌سواری، گلف، دوندگی کوهسان و غیره همه از لنزهای پلاریزه استفاده می‌کنند.

 

نکته : سوالی که برای همه پیش آمده و با آن مواجه شدن این است که از کجا به ارجینال بودن عینک خود پی ببریم ؟

جواب: تنها راه مطمئن، خرید کردن از مراکز معتبر فروش می‌باشد.

 

عینک نور : 02532943049

 

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید