عدسی ناخنی.

عدسی ناخنی

امور مشتریان عینک نور

1398/07/03_18:4

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

عدسی ناخنی

 

بنجامین فرانکلین از اولین سیاستمدران و مخترعین تاریخ امریکا افتخار ساخت اولین عینک چند دید را با نام خود همراه کرد. پیش از این اختراع هر شخصی با پیرچشمی می­بایست دو عینک با خود حمل می­کرد یکی برای دید دور و دومی برای دید نزدیک . در حدود سال ۱۷۸۰ میلادی دو عدسی، یکی برای اصلاح دید دور و دیگری برای اصلاح دید نزدیک نصف کرد و دو نیمه عدسی­ها را به یکدیگر چسباند. و اینگونه اولین عدسی دو دید جهان را ساخت امروزه اینگونه عدسی­ها را Executive می­نامند.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم طراحی عدسی­های دو دید با تغییراتی جهت بهبود آن همراه شد. قسمت دید نزدیک به شکل سطح مقطع کوچکی در قسمت پایین دید دور با تکنیک­های خاص جوش داده شد. عدسی­های دو دید Flat Top مخصوص کسانی طراحی شده است که از دو مشکل دید همزمان رنج می­برند. پیرچشمی و ضعف در دیدن دور.

سطح مقطع کوچکی به عرض ۲۸  میلی­متر و به شکل D وارونه در نیمه پایین عدسی جوش داده شده تا امکان تصیح دید نزدیک فراهم شود.

خط واضح این مقطع و جهش ناگهانی از دید دور به نزدیک، کار در دو محیط متفاوت را کاملاً آسان و راحت کرده و این نوع عدسی دو دید را یکی از پرطرفدارترین عدسی­های دو دید دنیا کرده است.

امتیاز بزرگ این نوع عدسی­ها بدست آوردن منطقه دید نزدیک بسیار وسیع، بدون نیاز به بیش ازحد پایین آوردن چشم تا لبه پایین عدسی است.

همچنین سازگاری با عدسی­های دو دید بسیارآسان است، فقط دو منطقه دید دور و دید نزدیک دارد و خیلی زود به آن عادت می­کنیم.

عدسی­های دو دید Eye TC از بهترین مواد ممکن تهیه شده و ضریب شکست دید نزدیک آن بالاتر از دید دور ان انتخاب شده تا ضخامت در تمام سطح عدسی یکسان باشد و عدسی بسیار ظریف و یکدست ساخته شود.

آیا شما به عدسی دو دید نیاز دارید؟

۱). سن خود را در نظر بگیرید. بیشتر آدم­ها در برهه زمانی ۴۰ و تا ۶۰ سالگی دچار مشکل پیرچشمی می­ شوند. نزد متخصص چشم خود را معاینه کنید.

۲). از دوست خود بخواهید که شما رو نظاره کند و ببیند آیا هنگام مطالعه کمی چشمهای خود را ریز می­کنید؟ ممکن است خود شما متوجه این حالت نشوید اگر چنین است به متخصص چشم مراجعه کنید.

3). یک روزنامه را با فاصله حدود ۳۰ سانتی­متر چشم خود نگه دارید و شروع به تمرکز بر روی نوشته­ ها کنید، سپس به ارامی و کم کم روزنامه را از خود دور کنید. اگر در این هنگام نوشته­ ها واضح ­تر شدند شما ممکن است نیاز به یک عدسی دو دید داشته باشید.

 

تذکر: هیچ­گاه از عینکی که برای دیگران تجویز شده استفاده نکنید.

 

چگونه به عینک دو دید خود عادت کنید

برای اکثر مردم استفاده از عینک دو دید نیاز به عادت کردن دارد.

چه شما از عینک­های تک دید استفاده کرده باشید یا مستقیماً از عینک دو دید استفاده کنید، استفاده کننده جدید از عینک دو دید ممکن است کمی دچار مشکل بشود. درنگاه کردن از بالا به پایین، خط دید نزدیک و منطقه تار قسمت پایین ممکن است آشفتگی در دید ایجاد کند. چشم و مغز شما خیلی زود از عهده این مشکلات برخواهد آمد اما نیاز به کمی تحمل و صبر دارد.

۱). عینک خود را در نزد خود عینک­سازتان به چشم بزنید تا اگر نیاز به تغییر موقعیت عینک بر روی صورت یا تنظیم آن باشد، عینک­ ساز شما انجام دهد.

۲). فقط از عینک جدید دو دید خود استفاده کنید. استفاده از عینک قدیمی­تان زمان عادت کردن به عینک جدید را طولانی خواهد کرد.

۳). اگر می­توانید عینک دو دید خود را تمام روز به چشم بزنید تا زودتر به آن عادت کنید.

۴). در صورت احساس فشار و خستگی در چشمانتان یا سر درد شدید عینک خود را برای مدت کوتاهی (حدود نیم ساعت) از روی چشم بردارید و به چشمانتان استراحت دهید.

۵). برای دیدن اشیاء در چپ و راست یا بالا و پایین، چشمان خود را به طرف جسم حرکت ندهید، بلکه سر خود را به طرف اجسام به چپ و راست و یا بالا و پایین حرکت دهید.

۶). برای دید نزدیک اجسام را به عقب و جلو ببرید تا بهترین دید را بدست آورید دید نزدیک برای دیدن در فاصله معینی ساخته شده، اگر اجسام را خیلی نزدیک و یا خیلی دور بگیرید ممکن است تصویر تار به نظر برسد.

۷). اگر نتوانستید به عینک دود دید خود عادت کنید با مراجعه به متخصص چشم خود از درست بودن نمره و نصب عینک خود مطمئن شوید.

نکته: سعی نکنید راجع به عینک دو دیدتان و تفاوت در دو دید دور و نزدیک فکر کنید. اگر به این موضوع فکر کنید، عادت کردن به عینک دو دیدتان خیلی مشکل خواهد شد.

 

 

عینک نور : 02532943049



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید