تعیین نمره چشم.

تعیین نمره چشم

امور مشتریان عینک نور

1398/07/30_18:45

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

 

 

هر چند وقت یک‌بار باید چشم را معاینه کرد؟

اولین معاینه چشم در زمان تولد از سوی پزشک کودکان یا پرستار آموزش دیده و به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. این معاینه فقط برای تشخیص موارد ساده‌ای مانند ترشحات چرکی است که به دنبال عفونت‌های مادرزادی ایجاد خواهد شد یا تشخیص بعضی از انواع آب مروارید مادرزادی که با دستگاه افتالموسکوپ مشخص می‌شود.

پس از این معاینه برای کودکان که رفتارهای بینایی طبیعی داشته و از نظر خانوادگی هم سابقه مشکل چشمی ‌ندارند، اولین معاینه کامل ‌باید در شش ماهگی و معاینه دوم در سه سالگی و معاینه سوم هم قبل از ورود به مدرسه انجام شود. زمانی که بچه‌ها به مدرسه می‌روند و مشغول درس و تحصیل می‌شوند در صورتی‌که از عینک استفاده نکنند، معاینه باید هر دو سال یکبار و برای کودکانی که عینک می‌زنند حداقل سالی یکبار باید تکرار شود. البته این توصیه‌ها یک دستورالعمل کلی است و درباره هر فرد خاصی ممکن است برنامه معاینات براساس نظر پزشک در فواصل زمانی کوتاهتر یا طولانی‌تر تکرار شود.

معاینه چشم

این نشانه‌ها را جدی بگیرید: عقب‌ماندگی رشد، بی‌توجهی شیرخوار به چهره‌های آشنا یا اشیا یا اسباب بازی‌هایی که با رنگ و صدا توجه کودک را جلب می‌کند، مالش مکرر چشمها، انحراف، حرکات غیر طبیعی و لرزشی چشم، پلک زدن مکرر، تحمل کم نسبت به نور، ترشح چرکی، اشک‌ریزش بدون علت، قرمزی، عدم تقارن رنگ مردمک‌ها، اختلاف انـدازه مردمک‌ها و دیدن‌ هاله سفید در داخل مردمک نیز از دیگر مواردی است که به مراجعه و مشورت پزشک نیاز دارد.

چرا موتور سیکلت‌سوارها نیاز به عینک محافظ دارند؟

در صورت عدم استفاده از عینک، آلودگی‌ها، ذرات گرد و غبار و سرب معلق در هوا بر قسمت‌های مختلف پلک، مژه، و صورت فرد موتور سوار نشسته و همین امر موجب ایجاد آلودگی می‌شود. هر اندازه سرعت موتور سوار زیادتر باشد آلودگی‌های معلق در هوا شدت بیشتری به صورت و به خصوص چشمهای فرد برخورد می‌کند و موجب سوزش، خارش، ریزش اشک، قرمزی و تحریکات زیر چشم می‌شود و فرد چشمان خود را می‌مالد که این مالش با دستان آلوده موجبات ورود آلودگی بیشتر به آن را فراهم می‌کند. عدم اقدام به درمان سریع، تغییراتی در سیستم اشکی و پوست پلک که لایه‌ی محافظ چشمهاست ایجاد می‌کند.

 

عینک نور : 02532943049

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید