عینک مطالعه.

عینک مطالعه

امور مشتریان عینک نور

1398/07/28_19:14

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد

 

عینک مطالعه

چندی است فروش عینک های مطالعه در مکان های مختلف و غیرمرتبط باب شده است، عینک هایی که نمیتوان از کیفیت استاندارد بودن آن مطمئن بود؛ این درحالی است که از نظر پزشکان عینک مطالعه را می توان تنها از عینک فروشان مجوز دار و تحت نظر اپتومتریست ها خریداری کرد.

با بالا رفتن سن و ورود به میانسالی که از سن 40 سالگی آغاز می شود ممکن است هنگام مطالعه و یا خیاطی، کار با تلفن همراه و رایانه متوجه اختلالاتی در دید برای دیدن اشیای نزدیک بشوید؛ این عارضه یک روند طبیعی است که می تواند برای هر فردی بعد از این سن اتفاق بیافتد.
با بالا رفتن سن توان ما برای تمرکز کردن به تدریج کم می شود و همین امر زمینه ساز نیاز به عینک مطالعه است، این شرایط پیر چشمی نامیده می شود.
در جوانی عدسی چشم ها به راحتی تغییر شکل می دهد اما با گذشت زمان و بالارفتن سن، عدسی چشم سخت تر شده و به همین دلیل در این شرایط برای دید نزدیک به ابزارکمکی نیاز پیدا می کنیم.
امروزه به هر مغازه، داروخانه، کتابفروشی که سر می زنیم با تابلو "عینک مطالعه موجود است" روبرو می شویم. اکثر این مکان ها یک مدل عینک مطالعه دارند و برای همه همان را تجویز می کنند. اما آیا همه مردم شبیه به هم هستند و می توانند از یک عینک مطالعه یکسان استفاده کنند؟! مردمی که حتی با اثر انگشت های متفاوتی خلق شده اند آیا چشمان یکسانی دارند؟ 

ورزش چشم قدرت ماهیچه های چشم را افزایش می دهد
چشم ما برای تضمین سلامتی اش همانند دیگر ماهیچه های بدن نیاز به تمرین و ورزش دارد و نرمش هایی برای چشم وجود دارد که باعث تقویت عضلات چشم ورفع خستگی چشم می شود. در اینجا به برخی از این ورزش ها اشاره می کینم؛
1- پلک زدن مداوم.
2- 
با کف دست چشم ها را بپوشانید.
3-
به انگشت اشاره خود نگاه کنید و آن را حرکت دهید.
4-
چشم ها را برای 3-5 ثانیه محکم به هم فشار دهید و سپس برای 3-5 ثانیه باز کنید.
5-
ریلکس بنشینید، چشم ها را ببندید و موافق عقربه ساعت و سپس مخالف عقربه ساعت بچرخانید.

فاصله بین دو چشم یکی از شاخصه های تجویز عینک نزدیک بینی است 
یکی از انواع عینک های مطالعه همین عینک هایی است که در همه جا وجود دارد و غیراستاندارد هستند و نوع دیگر آن عینک های نزدیک بینی است که با اندازه گیری نمره چشم و دیگر موارد مربوطه در عینک فروشی ها می باشد.
یکی از موارد در نظر گرفته شده برای عینک، فاصله بین دو چشم است. فاصله بین دو چشم چینی ها اغلب زیاد است و عینک های مطالعه موجود بر همان اساس و به یک اندازه درست شده، بنابراین به دلیل اختلاف اندازه بین دو چشم افراد جامعه این قبیل عینک ها مناسب نیستند و از کیفیت پایینی برخوردار است. وقتي سن انسان به حوالي 40 سال مي رسد كم كم ضعف در تطابق ظاهر مي شود كه نشانه هاي آن شامل تار ديدن اشياء ريز نزديك، عقب تر بودن كتاب يا اشياء براي بهتر ديدن آنها، خستگي و سر درد و بيحوصلگي هنگام مطالعه زياد و طولاني است.
تجویز عینک نزدیک برای افراد مسن به عوامل متعددی بستگی دارد، لذا مهارت فرد تجویز کننده در حصول یک بینایی مناسب برای فرد پیر چشم بسیار موثر است. فاصله کاری یا شغل فرد، عادت فرد در حین کار یا مطالعه و در نظر گرفتن وضعیت انکساری چشم فرد، در این تجویز بسیار مؤثر است. بنابراین عینک نزدیک همه افراد یکسان نمی‌باشد.


فروش عینک های مطالعه به غیر از عینک فروشی های مجاز خلاف قانون است

 فروش عینک های مطالعه در هر کجا به غیر از عینک فروشی های مجوز دار خلاف قانون است و مراجعه کنندگان در صورتی می توانند از عینک استفاده کنند که از طریق اپتومتریست و یا چشم پزشک معاینه شده و عینک مناسب برای چشمان آنها تجویز شود.
فروشندگان نابلد و غیرکارشناس که بدون توجه به سن، فاصله چشم ها و بیماری های چشمی نظیر آب مروارید مراجعه کنندگان، این قبیل عینک های غیر استاندارد را می فروشند، متخلف به شمار می آیند.
معمولا شیشه های استفاده شده در عینک ها استوک و غیر استاندارد است، شیشه عینک های مطالعه رایج در بازار اغلب موج دار هستند و افراد با استفاده از آنها ممکن است با عواقب بدتری مانند خستگی چشم ، سردرد و درد چشم مواجه شوند.
برخی از فروشندگان عینک های مطالعه فقط صرف فروش کالای خود، عینک را به مراجعه کننده پیشنهاد می دهند و این در صورتی است که عینک های مطالعه باید تحت نظر پزشک و با معاینه چشم و اندازه گیری نمره چشم برای فرد تجویز شود.
افراد از مکان های عمومی، یا مکان های غیر مرتبط به این طریق عینک را خریداری نکنند و تنها عینک فروشانی که مجوز بهداری و مجوز اتحادیه عینک فروشان را داشته باشند حق فروش عینک های مطالعه را دارند.

 

 

عینک نور : 02532943049

 

 



جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید