پنج راه حل ساده برای مراقبت از چشم ها.

پنج راه حل ساده برای مراقبت از چشم ها

امور مشتریان عینک نور

1398/08/15_19:34

 

عینک نور امیدوار است این مقاله برای شما مفید باشد        

 

 

 

پنج راه حل ساده برای مراقبت از چشم ها

مراقبت از چشم ها

بدون شک بینایی یکی از مهمترین حس‌ های انسان است و نه تنها به این علت که در ارتباط با محیط خارج از بدن نقش مهمی دارد بلکه بیشتر از این رو که اختلال دید سبب کاهش یادگیری نیز می شود. فرد با حس بینایی از خود محافظت نموده تعادل خود را حفظ کرده قدرت خلاقیت پیدا نموده و بالاخره از دیدن محیط اطراف لذت می برد. داشتن بینایی نعمت بسیار بزرگی است و اگر انتظار داریم که چشمانمان برای تمام مدت عمر به ما خدمت کنند بایستی نهایت دقت را در مراقبت از آنها به عمل آوریم. در زیر با برخی نکات بهداشتی جهت مراقبت از چشم ها آشنا می شویم :

۱- استفاده از مواد غذایی متناسب و حاوی ویتامین های مختلف به ویژه ویتامین A

ویتامین A در منابع گیاهی به صورت پیش ویتامین (انواع کاروتن ها به ویژه بتاکاروتن) و در منابع حیوانی به شکل رتینول فعال یافت می شود.

بهترین منابع حیوانی ویتامین A جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر پرچربی، کره، روغن کبد ماهی و ماهی های کوچک با جگر (کیلکا) می باشد.

بهترین منابع گیاهی ویتامین A سبزی های با برگ سبز تیره مانند: اسفناج، کاهو، سبزی های زرد مثل هویج و کدو حلوایی، میوه های زرد و نارنجی مثل: زردآلو، قیسی، خرمالو، نارنگی و طالبی، موز، خربزه وانواع مرکبات می باشد.

۲- خواب و استراحت کافی

باید بین کارتان استراحت داشته باشید. اگر فراموش می کنید پس زنگ موبایلتان را تنظیم کنید تا برایتان یادآوری شود. کمی در محل کار راه رفته و یا به بیرون از پنجره نگاه کنید.همچنین نگاه کردن مداوم به صفحه نمایش کامپیوتر بسیار مضر است.

۳- مراقبت از چشم ها در برابر تاثیر اشعه ماوراء بنفش با استفاده از عینک‌

۴- از ورزش های تقویت چشم استفاده کنید

این نوع ورزش ها لازم هستند و با انجامشان به تدریج تاری کاهش پیدا می کند. انگشتان را چن سانتی متر جلوی صورت نگه دارید. حالا روی انگشت تمرکز کرده و چند لحظه بعد روی چیزی که چند متر از شما فاصله دارد تمرکز کنید. نگاه کردن همزمان به اشیای دور و نزدیک باعث تقویت چشم می شود. وقتی چشم ها خسته هستند دائم پلک بزنید. این کارها به عضلات کمک می کنند تا آرام شده و تاری دید کاهش پیدا کند.

۵- هنگام مطالعه از نور کافی استفاده کنید

کسانی که در رختخواب به حالت نیمه نشسته و یا خوابیده در حالیکه کتاب را مقابل چشم گرفته اند مطالعه می کنند، می بایست نور لازم جهت مطالعه را طوری تنظیم نمایند که نور از بالای تخت و یا از چراغ کنار تخت که کمی عقب تر از آن قرار گرفته است به کتاب بتابد. هیچگاه نور نباید بطور مستقیم و از روبرو به چشم بتابد.

 

 

 

عینک نور : 02532943049

 

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
پشتیبانی آنلاین

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید